خبرگزاری کار ایران

برگزاری هشتمین «فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر»

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۷۲۲

هشتمین فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر از روز یکشنبه دوازده اسفندماه طی پنج شب در تالار رودکی برگزار خواهد شد و گروه موسیقی تهران میزبان شرکت کنندگان خواهد بود.

به گزارش ایلنا، هشتمین فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر از روز یکشنبه دوازده اسفندماه طی پنج شب در تالار رودکی برگزار خواهد شد و گروه موسیقی تهران میزبان شرکت کنندگان خواهد بود.

 گروه موسیقی تهران که توسط فریماه قوام‌صدری و علیرضا مشایخی در سال 1372 تأسیس شد، تاکنون هفت فستیوال برگزار کرده، در هر دوره‌ی آن بیش از 80 نوازنده در قالب سُلو، آنسامبل و اُرکستر شرکت داشته و بیش از 40 آهنگساز را به جامعه‌ی موسیقی ایران معرفی کرده است.

«گروه موسیقیِ تهران» به‌واسطه‌ ساخت وحدت‌بخش آن یعنی «فستیوال موسیقیِ کلاسیک تا معاصر»، به‌عنوان یک جریان پیشرو در پژوهش و گسترش «موسیقی نو» در ایران، همواره درصدد روشنگری بوده است. ازاین‌رو در هر دوره از فعالیت خود سعی داشته است تا مبتنی بر یک مبنای علمی و آکادمیک، فضای مناسبی برای معرفی نوازندگان و آهنگسازانی باشد که به نوگرایی می‌اندیشند. 

در هشتمین «فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر»، آثاری از علیرضا مشایخی، رامین امیر ارجمند، اشکان پاشازاده، اشکان خمسه‌پور، علیرضا خیابانی و سمیرا واثق‌نیا برای نخستین‌بار اجرا و معرفی می‌شوند. همچنین فریماه قوام‌صدری نوازنده‌ی به‌نامِ پیانو قطعه «شهرزاد»، آیدا سیغاریان پیانیست مقیم پُرتو باهمراهیِ «اُرکستر مجلسیِ شرق» به‌رهبریِ مهرداد تیموری «کنسرتو برای پیانو» اپوس 197، صنم قراچه‌داغی نوازنده‌ ویلنسل باهمراهی همین اُرکستر، «کنسرتو برای ویلنسل» شماره‌5 اپوس 243 و نازنین احمدزاده نوازنده‌ی اُبوا قطعه‌ی «تارا» اپوس 239 شماره‌ی 2، و علیرضا خیابانی باهمراهی «اُرکستر موسیقی نو» به‌رهبری سعید علیجانی قطعات «مِرکوری» اپوس 196، «سُنات 82 » اپوس 128 شماره‌ی 4 و «سُنات شماره‌ی 2» اپوس 138 برای پیانو و اُرکستر، و باهمراهیِ «اُرکستر ریکُردر پارس» به‌رهبری مهرداد تیموری قطعه‌ «متاایکس» شماره‌ی 5 اپوس 197، از آثار علیرضا مشایخی را اجرا می‌کنند.

«آنسامبل کاروان» به‌سرپرستی فرزان فرنیا، نفرات برگزیده‌ «جشنواره‌ی موسیقی جوان» در بخش نوازندگیِ پیانو، و همچنین رژیس پرودُم نوازنده‌ی چیره‌دست کنترباس از کشور فرانسه هشتمین «فستیوال موسیقیِ کلاسیک تا معاصر» را همراهی می‌کنند.

«گروه موسیقیِ تهران» مبتنی بر اندیشه‌ علیرضا مشایخی و همراهی فریماه قوام‌صدری، با تلقی و صورت‌بندی ویژه‌ای از مفهوم فستیوال، روند شایع و خطی تاریخ موسیقی را لغو و گردهم‌ آیی میان دوره‌های متفاوت تاریخ موسیقی برقرار می‌کند. از این‌رو «فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر» درصدد است تا جشنی برای «امرِ نو» و «موسیقی نو» باشد. در این صورت‌بندی، فستیوال به معنای حقیقی خود بازمی‌گردد که نتیجه‌ی آن گردهم‌آیی تاریخ، ترادیسیون و گذشته است.

علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز