خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه مطرح کرد:

کسی که به سینما می‌رود دنبال تحصیل معارف است/ لزوم اطلاع قضات از فضای جامعه

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۴۲۴

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه می‌گوید: ما مخالف این هستیم که قاضی ما در هنگام نگارش حکم و صدور آن هیچ اطلاعی از فضای بیرونی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین اختتامیه چهارمین دوره تقدیر از آثار برتر سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر با رویکرد پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد.

طیبه سیاوشی (نماینده مجلس شورای اسلامی) در این مراسم با اشاره به تعاملات مثبتی که بین مجلس و قوه قضاییه وجود دارد، گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که در جامعه وجود دارد مشکلات خانواده‌هاست و بحث اخلاق در عرصه خانواده همچنان یکی از مهمترین مسایل است و همه ما باید برای تحکیم هسته خانواده تلاش کنیم.

وی به گسترش شهرنشینی و تغییر زندگی در شهرها اشاره کرد و افزود: آمایش ملی یکی از مهمترین مسایل است که اگر به آن به صورت جدی توجه شود نقش پررنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد. در این میان دستگاه‌های مختلف با همکاری هنرمندان و سینماگران و ساخت آثاری که به مسایل اجتماعی توجه دارند، می‌توانند تاثیر زیادی بر حل مشکلات داشته باشند.

سیاوشی با اشاره به اینکه سینماگران دغدغه‌های مهمی برای مشکلات اجتماعی و کاهش آنها دارند، گفت: در طی این مدت خدمات زیادی با ساخت فیلم‌های خوب به جامعه از سوی سینماگران صورت گرفته و ما انتظار داریم که در بحث‌هایی همچون حوزه زنان و کودکان، سینماگران توجه بیشتری به این مساله داشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بعد از 11 سال تصویب شد و ما امروز شاهد یک گفتگوی بزرگ در جامعه درباره این مسایل و سایر آسیب‌های اجتماعی هستیم و امیدوارم حاصل تلاش‌های همه ما کاهش آسیب‌ها باشد.

سیاوشی افزود: یکی دیگر از مسایلی که ما در مجلس و کمیسیون‌های اجتماعی و فرهنگی به آن توجه می‌کنیم مساله کودکان کار و بحث تکدی‌گری است و امیدواریم بتوانیم با همکاری قوه قضاییه و سینماگران این مسایل و مشکلات را کاهش دهیم و یک امنیت اجتماعی را برای کودکان فراهم کنیم.

الفت (معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه) طی سخنانی گفت: سینماگران فعالیت خوب و اثرگذاری در راه نشاندن مسایل اجتماعی داشتند در چند سال گذشته افرادی همچون محمود اربابی همکاری‌های خوبی با قوه قضاییه داشتند و با انجام امور پژوهشی اعتبار خوبی به اهداف ما دادند و بنیان‌های علمی مسایل اجتماعی را در هنر تقویت کردند.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری هنرمندان به سمتی حرکت کنیم که آثار ارزشی و خوبی درباره مسایل اجتماعی ساخته شود امروز خوشبختانه با رویکرد جدید قوه قضاییه به مساله هنر که با هدایت درایت ریاست محترم قوه قضاییه صورت گرفته هم مردم به آثار هنری با رویکرد اجتماعی توجه بیشتری دارند و هم اینکه به صلابت قوه قضاییه اضافه شده است.

الفت با تشکر از هیات داوران قوه قضاییه در جشنواره فیلم فجر گفت: ما هرگز در این عرصه و سایر عرصه‌های هنری بدون استفاده از متخصصان عالم هنر ورود پیدا نکرده‌ایم و اصلا اصراری نداریم که مستقیم وارد بحث تولیدات تلویزیونی یا سینمایی شویم بلکه می‌توانیم با همکاری هنرمندان و در کنار آنها بودن به اهداف خود برسیم.

وی بر اجتماعی کردن قوه قضاییه و توجه به مسایل اجتماعی تاکید کرد و افزود: هرچند همه هنرها در جایگاه خود مهم هستند اما قوه قضاییه به این علت به سینما بیشتر از هنرهای دیگر توجه می‌کند که مخاطب سینما کسی است که هنردوست است و برای تبع لطیف خود دنبال ائتلاف وقت نیست بلکه دنبال تحصیل معارف است و ما در سینما می‌توانیم فرهنگ تولید کنیم. و کسانی که در سینما کار می‌کند، می‌خواهند جامعه را به سمت فلاح و رستگاری ببرند و در جامعه خود فعال هستند و مشکلات جامعه را در آثار خود نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: می‌توانیم از ابزار سینما برای رفع آسیب‌ها استفاده کنیم و من همیشه از این رویکرد قوه قضاییه برای توجه به امر سینما و تقدیر از آثار برتر دفاع کردم و اگر از فیلمی امروز تقدیر نمی‌شود دلیلش نیست که ضعیت است بلکه باشید به مسایل اجتماعی کمتر توجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ مهربانی، مهرورزی، ایثار، مبارزه با خشونت علیه زنان و کودکان از مسایلی است که مورد توجه قوه قضاییه است و در فیلم‌ها باید به آنها تاکید کرد، گفت: ما باید آسیب‌ها را شناسایی کنیم و با ابزار مناسب آنها را کاهش دهیم ما مخالف این هستیم که قاضی ما در هنگام نگارش حکم و صدور آن هیچ اطلاعی از فضای بیرونی نداشته باشد و احکام ما نوشته‌هایی با درک صحیح از فضای جامعه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز