خبرگزاری کار ایران

تجلیل قوه قضاییه از فیلم‌های قسم، جاندار و متری شش و نیم+عکس

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۳۹۳

طی مراسمی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از فیلم‌های قسم، جاندار و متری شش و نیم تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عصر امروز یکشنبه پنجم اسفندماه و در جریان چهارمین جشنواره تقدیر از آثار برتر سینمایی فیلم‌های برتر سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر از فیلم‌های قسم به کارگردانی محسن تنابنده و جاندار به کارگردان محسن امیری و پدرام امیری دوماری تجلیل شد.

هیات داوران منتخب قوه قضاییه متشکل از پوران درخشنده، محمود اربابی، بهروز شعیبی، محمود رضوی و اکبر نبوی، با تقدیر از همه فیلم‌های 36 مین دوره جشنواره فیلم فجر و تجلیل ویژه از فیلم‌های مردی بدون سایه ساخته علیرضا رئیسان، جمشیدیه ساخته یلدا جبلی، جاندار ساخته حسین امیری و پدرام امیری دوماری، قسم ساخته محسن تنابنده و متری شش و نیم ساخته سعید روستایی جایزه ویژه خود را به فیلم جاندار برای نشان دادن تصویر درست از کینه و خشم رها شده که منتجب به آسیب اجتماعی می‌شود، اهدا کرد.

جایزه بهترین فیلمنامه برای یک فیلمنامه قوی به محسن تنابنده فیلمنامه‌نویس و کارگردان فیلم قسم و جایزه بهترین فیلم به جلیل شعبانی تهیه‌کننده فیلم قسم اهدا شد.

همچنین از فیلم متری شش و نیم به دلیل روایتی عالی از تاثیرات مخرب مواد مخدر تجلیل و تندیس و جایزه به سیدجمال ساداتیان اهدا شد.

بهروز شعیبی به نمایندگی از هیات داوران قبل از اهدا جوایز بیانیه این هیات را قرائت کرد که در بخشی از آن آمده است:

با نشان دادن رفتار درست می‌توان جامعه را از بسیاری رفتارهای نادرست دور داشت و رسانه‌ها و سینما به دلیل قدرت تاثیرگذاری توانایی شگرفی در گسترش رفتار درست و جلوگیری از وقوع جرم دارد. هیات داوران با تماشای فیلم‌های جشنواره فیلم فجر امسال متوجه شدند که سینماگران به مسایل اجتماعی حساس هستند و همکاری سینماگران با دست‌اندرکاران امر قضا امر موثری در پیشگیری از مشکلات اجتماعی باشد و لذا لازم است کارشناسان و مدیران پیشگیری از وقوع جرم با سینماگران اهالی هنر تعامل و همگرایی بیشتری داشته باشند و از قوه قضاییه می‌خواهیم که به این مساله توجه کنند و همچنین تلاش خود را برای اکران بهتر و نمایش فیلم‌هایی که به معضلات اجتماعی توجه می‌کنند، افزایش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز