خبرگزاری کار ایران

دانشمندی در ده دقیقه با پادکست

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۱۸۸

شاید ذات زندگی امروزی است که باعث شده تا ما به دنبال سریعترین راه برای رسیدن به هدف باشیم و بعضا به دنبال راهی که در لحظه به هدف برسیم. همین مساله باعث شده تا گاهی مسیر اشتباه را انتخاب کنیم، مسیر‌هایی که نه تنها ما را به هدف نزدیک نمی‌کنند، بلکه ممکن است ما را از آن‌ها دور کنند و حتی خطرناک نیز باشند.

با همه‌ی این تعریف‌ها به نظر می‌رسد پیشرفت و یادگیری به یک عملیات غیرممکن تبدیل شده است. اما با در نظر گرفتن همه‌ی این مسائل، باید راهی برای یادگیری و پیشرفت وجود داشته باشد. مثلا استفاده از زمان‌های مرده و گوش دادن به محتوا‌های صوتی خوب.

آموزش دست و پاگیر است!

گمان می‌کنیم کم و بیش همه به این نتیجه رسیدیم که پرداختن هزینه‌های زیاد برای کلاس‌های کنکور، مدرسان خصوصی و یادگرفتن آنچه همه بلدند، تضمینی برای موفقیت ما نیست و گاهی این آموزش‌ها پرهزینه و زمانبر هستند و با توجه به مشغله‌های زیاد، خیلی از وقت‌ها امکان شرکت در این آموزش‌ها و یادگیری این مباحث نیست.

دانشمندی در ده دقیقه با پادکست

با پادکست در ده دقیقه همه‌چیز را یاد می‌گیرید

پادکست به فایل‌های صوتی گفته می‌شود که به صورت سریالی منتشر می‌شوند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید و هرجا و زمانی که دوست دارید گوش کنید و لذت ببرید.

از خوبی‌های این فایل‌های صوتی آموزنده رایگان بودن اکثر آن‌هاست. پادکست‌ها می‌توانند با موضوعات مختلفی منتشر شوند. از جمله‌ی این موضوعات می‌توانیم به دانش و تاریخ موسیقی، فلسفه، علم، ورزش، سیاست و هر موضوع دیگری که فکر کنید اشاره کنیم.

تولیدکنندگان پادکست افرادی جستجوگر هستند که با تحقیق و جمع‌آوری مطالب و افزودن تجربه‌ی خود به آن‌ها، به زبانی ساده نتیجه‌ی این تحقیقات را در اختیار شما می‌گذارند و شما به راحتی می‌توانید در مورد موضوعی خاص اطلاعات ارزشمند و گسترده‌ای بدست بیاورید آن‌هم در مدت زمانی کوتاه.

زمان یک پادکست می‌تواند از ۶ دقیقه (که معمولا داستان‌های کوتاه و یا خبر هستند) تا حداکثر ۴۵ دقیقه (بحث پیرامون یک مطلب علمی یا تحلیل یک مساله اجتماعی) باشند. زمان کم  پادکست‌ها و زندگی پرمشغله باعث شده تا از سال ۲۰۰۴ به بعد علاقه و اشتیاق نسبت به این مدل از یادگیری به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کند.

از دیگر خوبی‌های این مدل از آموزش و یادگیری این است که دست و پا گیر نیستند و شما به راحتی با یک گوشی یا هر وسیله‌ای که توانایی پخش فایل‌های صوتی را دارد، می‌توانید به پادکست مورد علاقه‌ی خود گوش کنید و دیگر به حمل کتاب‌های سنگین و تمرکز زیاد برای مطالعه نیاز ندارید.

نفوذ کلام را دست کم نگیرید!

همه‌ی ما در مورد نفوذ و تاثیر کلام بر خود آگاهیم. همانطور که به هر شخصی اجازه‌ی ورود به خانه و حریم خصوصی خود را نمی‌دهیم، به افکار و جملات منفی نیز نباید اجازه‌ی ورود به گوش و ذهنمان را بدهیم.

زندگی شهرنشینی و انواع آلودگی‌ها از جمله آلودگی صوتی می‌تواند از ما انسانی فرسوده بسازد. چند سال پیش آزمایشی بر روی مولکول‌‌‌های آب انجام شد که تاثیر جملات و صداهای مثبت و منفی را بر روی این مولکول‌ها اندازه‌گیری می‌کرد و نتیجه این بود که مولکول‌هایی که در طبیعت بودند اشکال زیبایی از خود ساخته بودند در حالی که مولکول‌های آب‌های شهری به مولکول‌هایی زشت با اشکال ناموزون تبدیل شده بودند.

پادکست‌ها به ما کمک می‌کنند تا بجای شنیدن صدای دعوا، بوق‌های ممتد ماشین‌ و ترافیک، به صدا‌های خوب و آموزنده گوش کنیم و مطمئن باشیم که به مرور زمان به انسان بهتر و شادتری تبدیل خواهیم شد. انسانی دانشمند که از زمانش بهترین استفاده را کرده و در زمان‌های پرت و مرده، چیز‌‌های جدیدی یاد گرفته و حالا در زمینه‌های مختلف اطلاعات خوب و ارزشمندی دارد که در زندگی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. از کسب و کار و علم و دانش گرفته تا جزیی‌ترین روابط با اطرافیان.

دسترسی آسان و نامحدود

پادکست‌ها رایگان هستند و از طریق تبلیغات و اسپانسر، درآمد کسب می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌‌های مختلف می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. اما گشتن و پیدا کردن این کانال‌ها خود کاری زمان‌بر است و ممکن است پادکست مورد علاقه‌ی خود را پیدا نکنید.

نوار سال‌ها است که به عنوان تولیدکننده‌ی محتوای صوتی فارسی در حال فعالیت است و بیشتر پادکست‌‌های فارسی را جمع آوری کرده و شما می‌توانید از این پادکست‌ها به راحتی، یکجا و به صورت رایگان استفاده کنید. علاوه بر پادکست، می‌توانیم از محتوا‌های صوتی خوب این شرکت مانند کتاب‌های صوتی، سریال‌های صوتی و کپسول‌ها که چکیده‌ی بهترین کتاب‌های روز جهان هستند  استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز