خبرگزاری کار ایران

آثار هنری نقاشی مرتبط با ایدز در جشنواره روبان قرمز به نمایش درآمد

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۷۹۰

آموزشگاه هنری پویندگان با برگزاری جشنواره روبان قرمز ۱۳۰ اثر نقاشی از هنرمندان جوان و پیشکسوت با موضوع ایدز را در برج میلاد تهران به نمایش درآورد.

به گزارش ایلنا، جشنواره روبان قرمز به همت آموزشگاه هنری پویندگان و با دعوت از هنرمندان و دفتر برنامه  مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در جمهوری اسلامی ایران و سازمانهای مرتبط این رویداد هنری را رقم زد .

 مراسم افتتاحیه  جشنواره «روبان قرمز» با حضور مسئولان برگزار یاین مراسم و مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل در زمینه ایدز، سفیر بلغارستان در ایران، رایزن فرهنگی نیجریه و رایزن فرهنگی پاکستان، حسین محجوبی، بهزاد شیشه گران، حبیب درخشانی، رضا بابک و جمعی از علاقمندان فرهنگ و هنر در برج میلاد تهران برگزار شد.

جشنواره ملی نقاشی «روبان قرمز» با شعار «جهانی عاری از ایدز؛ مادر سالم، کودک سالم» روزهای ۳ تا ۷ اسفند با نمایشی از آثار هنری با موضوع ایدز در برج میلاد برپاست.

در این مراسم بهناز پورنگ (دبیر جشنواره روبان قرمز) گفت:  هر برنامهای که قرار است اتفاق بیفتد گروههای زیادی در آن مشارکت میکنند؛ این جشنواره با همت آموزشگاه هنری پویندگان  با همکاری  دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در جمهوری اسلامی ایران (UNAIDS) واداره سلامت  وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  و برج میلاد تهران رقم خورد.

دبیر جشنواره ملی نقاشی «روبان قرمز» اظهار کرد: ظاهر قضیه به نظر پیچیده میآید، ما میتوانیم در کنار هم با عشق و محبت زندگی کنیم مهم نیست که که چه بیماری داریم مهم این است انگیزه داشته باشیم انگیزه باعث ادامه دادن میشود و این در کنار دیگران میسر میشود؛ هنر در این میان نقش اساسی دارد و هنرمند میتواند افکار و احساساتش را بر روی بوم بریزد؛ آثار به نمایش در آمده در جشنواره ملی نقاشی «روبان قرمز»  با رنگ عشق کشیده شده و به نمایش درآمده است.

 در این مراسم فرداد درودی (مدیر دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در جمهوری اسلامی ایران) گفت:HIV  چالش بزرگ بشریت در سالهای اخیر است، پیشگیری از HIV  پیشگیری از قضاوتها و تصورات غلط است این تصورات غلط مانع از پیشگیری HIV   است؛ هنر در زمینههای گونانگون میتواند موثر باشد، هنرمندان  مرجع هستند و کارهای هنری در کاهش انگ و تبعیض و در کنترل این بیماری موثر است و باعث افزایش آگاهی جامعه میشود. در راستای همین تاثیر هنر گروهی از هنرمندان در جشنواره روبان قرمز مشارکت کردند و آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درآمده است .

وی افزود: چشم انداز سازمان ملل به پایان رساندن این بیماری تا یک دهه دیگراست، در حال حاضر برنامه ما «حذف انتقال ایدز از مادر به فرزند»است ، هدف نهایی ما نسل عاری از HIV   در دهه بعد است در همین زمینه UN با کمک یونیسف و صندوق کودکان ملل در ایران به برنامه حذف انتقالHIV   از مادر  به کودک در جمهوری اسلامی ایران کمک می کند این برنامه آغاز پویشی در کشور در کنترل ایدز در سال ۲۰۱۹ است.

در این مراسم حبیب درخشانی (هنرمند نقاش و از داوران جشنواره روبان قرمز) گفت:  هنر ما فی الضمیر یک هنرمند است که شهود میکند و هنرمند دریافت میکند و دریافتاش را به صورت یک اثر هنری ارایه میکند و دیگران از آن بهره میبرند؛ هنر در زندگی انسانها و  افرادی که مشکلات دارند یک نقطه رهایی است، هنر انسان را به خیال پردازی میبرد و برایشان راهگشاست.

این هنرمند افزود: در نمایشگاه نقاشی «روبان قرمز» آثاری با نازک بینی بسیار وجود دارد، خالقان این آثار چیزهایی را دریافت کردهاند که کسانی که ذهنشان معطوف به هنر نیست کمتر میتوانند آن را درک کنند .

در نمایشگاه روبان قرمز ۱۳۰ اثر نقاشی با موضوع ایدز از هنرمندان سراسر کشور به نمایش درآمده است، در این نمایشگاه ۳ اثر نقاشی از رضا بابک هنرمند سینما و تلویزیون، و اثری از بهزاد شیشه گران و حسین محجوبی نیز دیده میشود.

جشنواره ملی نقاشی «روبان قرمز»  با هدف استفاده کاربردی از زبان هنر به‌ منظور ارتقای آگاهی عمومی و تغییر نگرش جامعه نسبت به بیماری ایدز، جلب‌ توجه هنرمندان به شعار نمایشگاه، معرفی مراکز مختلف فعال در رابطه با ایدز و ایجاد فضایی مناسب جهت ارایه آثار هنرمندان و کشف استعدادهای جدید هنری برگزار میشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز