خبرگزاری کار ایران

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد:

پهنه رودکی رویدادی بسیار موفق خواهد بود/ ساکنان محل بزرگترین دستیاران انجام این طرح هستند

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۷۰۲

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پلازای فرهنگی پهنه رودکی، گفت: پهنه رودکی سرمایه‌های ارزشمندی در کوله بار خود دارد به همین منظور می‌تواند رویدادی بسیار موفق باشد.

به گزارش ایلنا، سیدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) با اشاره به موضوع مدینه‌سازی و مدنیت‌پروری، گفت: می‌توانیم برای پدیده خاصی مانند رودکی در مرحله اول الگوهای موفق تاریخی در ایران و الگوهای موفق جغرافیایی در سراسر عالم را بررسی کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید نقش انسان در آن فضا به خوبی دیده شود، افزود: معتقدم بناها باید متناسب با آدمی شکل گیرند نه اینکه بناهایی ایجاد شوند و بعد از افراد بخواهیم که در این بناها حضور پیدا کنند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فضاهای محدوده جغرافیایی که به عنوان پهنه رودکی در نظر گرفته شده، خاطره انسانی دارد و در طول نیم قرن گذشته در ضمیر افراد زیادی به عنوان تحقق آرزوهایی نقش بسته است. بدون تردید بسیاری افراد نمی‌توانند خاطره اولین باری که کنسرت موسیقی در تالار وحدت یا تالار رودکی مشاهده کرده‌اند را از یاد ببرند به همین دلیل باید بر اساس مطالعه برای این محدوده اقداماتی انجام شود.

به گفته حسینی موضوعی که در این محدوده بیشترین خاطرات را رقم زده شعر و موسیقی و نمایش بوده به همین دلیل می‌خواهیم با محوریت شعر و موسیقی و نمایش از هنرمندان و علاقه‌مندان به این هنرها دعوت کنیم که بیایند و در این فضای خاطره انگیز با یکدیگر گفتگو کنند.

وی با بیان اینکه اساسا غرض از پلازاها و پهنه های مختلف تعریف موضوعات مختلف است، تاکید کرد: موضوع انتخاب شده مزیت نسبی دارد به همین دلیل برای کسب موفقیت باید بر اساس مخاطب شناسی برای این پهنه فعالیت‌هایی انجام شود.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه معتقدم با یک اثر هنری می‌توان ترجمان مختلفی به دست آورد، یادآور شد: زمانی شجریان اظهار نظر کرده بود که اگر بسیاری از دستاوردهای هنری ایران از بین برود اما یک آلبوم از تک نوازی استاد جلیل شهناز باقی بماند می‌توان از این موسیقی دیگر آثار هنری را ساخت.

بنده نیز معتقدم اگر بسیاری از بناهای تاریخی ما از بین برود اما مسجد شیخ لطف الله باقی بماند می‌توانیم نستعلیق میرعماد را هم پیدا کنیم.

حسینی ادامه داد: بدون شک با مخاطب شناسی برای این محدوده می‌توان فهمید که مردم چگونه شهری را دوست دارند. پهنه رودکی سرمایه‌های ارزشمندی در کوله بار خود دارد به همین منظور می‌تواند رویداد بسیار موفقی باشد.

وی با بیان اینکه سازمان زیباسازی شهر تهران یکی از نقاط کانونی ایجاد پیوند بین مدینه و مدنیت است، گفت: زمانی که شهرداری تهران درگیر ساخت پل و تونل و دیگر تاسیسات شهری بود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک تنه چراغ پهنه رودکی را روشن نگه داشت به همین دلیل امروز نیز شهرداری تهران می‌تواند با برنامه ریزی در نگه داشتن چراغ این محدوده به این وزارت خانه کمک کند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آینده پهنه رودکی افزود: اگر برای این پهنه برنامه ریزی، مطالعات دقیق، شاخت ظرفیت‌های انسانی و همچنین عملکرد تصمیم گیری درست صورت گیرد می‌تواند آینده بسیار موفقی داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه با متمرکز کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در نقاطی از شهر می‌توان فعالیت‌ها را به انسجام واتحاد رساند، گفت: ساکنان محل بزرگترین دستیاران انجام این طرح خواهند بود به همین منظور معتقدم اگر تدبیر درست شکل بگیرد فضا برای رسیدن به موفقیت به ما کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز