خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

تهدید گردشگری ایران توسط آمریکا موضوع تازه‌ای نیست/ کاهش گردشگران اروپایی را با توریست‌های منطقه‌ای جبران می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۱۳۳

ولی‌الله تیموری گفت: مذاکره مستقیم و غیرمستقیم آمریکا با شرکت‌های خارجی که با ما تعاملات گردشگری داشتند از زمان خروج آمریکا از برجام آغاز شده و موضوع تازه‌ای نیست. این اقدام صد در صد تاثیراتی داشته ولی ما با گرایش به کشورهای منطقه‌ای به دنبال تعادل بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای گذشته خبری مبنی بر این موضوع منتشر شد که آمریکا تهدید مستقیم گردشگری ایران را آغاز کرده است. به گفته معاون گردشگری کشور؛ از چند کشور گزارش‌های مستندی دریافت شده مبنی بر اینکه کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های آمریکا با توراپراتورهای آنها تماس گرفته‌ و گفته‌اند که اگر به ایران توریست بفرستند برای ورود به خاک ایالت متحده و صدور ویزای آن حتماً با مشکل مواجه خواهند شد.

ولی‌الله تیموری (معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی) در این باره گفت: خدا را شکر با همه فشارهایی که در حوزه‌های مختلف و در ابعاد بین‌المللی برای ما وجود دارد، گردشگری ایران روند رو به رشد خود را طی کرده و با درصد رشد بالایی رو به جلو می‌رود. باتوجه به اینکه آمریکا از برجام خارج شده است، با اقدامات خود می‌خواهد تا جای ممکن ایران را تحت فشار قرار دهد. به این ترتیب کارهای بسیاری را در برنامه خود قرار داده و هر جایی را که احساس می‌کند بحث اقتصادی در حال انجام است، آنجا را هدف قرار می‌دهند. یکی از این موارد مذاکره مستقیم و غیرمستقیم آنها با برخی از شرکت‌ها و کشورهایی بوده که با ما تعاملات گردشگری داشتند. به این صورت که به آنها گفته‌اند، اگر با ایرانی‌ها کار کنید، برای همکاری با کشور ما سخت‌گیری‌هایی اعمال خواهد شد.

وی افزود: لازم است توضیح دهم که این کار موضوع تازه‌ای نبوده و از زمان خارج شدن آمریکا از برجام آغاز شده و در تمام این ماه‌ها کنار ما بوده است. ما علی‌رغم این فشارها و تمام کارهایی که آمریکا به شکل هدفمند در حال انجام دادن است شاهد رشد ۵۶ درصدی گردشگران ورودی به کشور بودیم که این موضوع به خوبی نشان می‌دهد، حوزه گردشگری خیلی تحت تاثیر این موضوعات قرار نمی‌گیرد و این کار آنها نیز همچون بسیاری از اقداماتشان اثرگذار نبوده است.

تیموری در ادامه بیان کرد: متاسفانه دوستان در خبرشان این موضوع را آورده‌اند که این کار آمریکا به تازگی شروع شده است. اما تاکید می‌کنم این مسئله که آمریکا‌یی‌ها به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم فشارهایی را به شرکای ما در حوزه گردشگری آورده‌اند تا صنعت گردشگری را در کشور ما راکد کنند، موضوع تازه‌ای نبوده و نیست. به هر حال با تمام این فشارها که حتی از زمانی به بعد مستقیما به صورت هدفمند به سمت گردشگری آمد، این صنعت روند رو به رشدی را در ایران طی می‌کند.

معاون گردشگری کشور همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامات آمریکا حتی در ورود گردشگران و تورهای کشورهای اروپایی به ایران تاثیرگذار نبوده، اظهار داشت: به هر حال صد در صد تاثیراتی داشته است ولی در شکل کلی ما هم بر اساس این موضوعات سیاست خود را طوری تنظیم کردیم که با رویکردها و سیاست‌های منطقه‌ای خود منطبق شویم یا با گرایش به کشورهای منطقه‌ای در اصل یک تعادلی را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز