خبرگزاری کار ایران

چاکرای چهارم در دیوار چهارم/نگاهی به بحران هویت و عشق‌های زودگذر نوجوانان در جشنواره فجر

کد خبر : ۷۲۸۱۶۶

«بی‌وزنی/چاکرای چهارم» نمایشی به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا غریب‌زاده است که با یک بازیگر نوجوان در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌رود.

محمدرضا غریب‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره شکل‌گیری این تئاتر که درباره عشق‌های زودگذر نوجوانان است، گفت: داستان از اینجا آغاز شد که مطالعاتی موردی درباره بحران هویت مانند بررسی رفتارشناختی هنرجویان نوجوان رده سنی ۱۶ تا ۲۰ سال را آغاز کردم.

غریب‌زاده ادامه داد: در همین راستا در آموزشگاه بازیگری پانیذ که این نمایش هم محصول مشترک آنبا خانه نمایش دا است، کلاس‌هایی برگزار کرده و اتوودها و مطالعه نگارش متن نوشت‌های نوجوانان درحال بلوغ و احساسات و هیجانات زودگذر را بررسی کردیم.

او یادآور شد: پس از آن وارد فاز اجرایی شدیم و تئاتر فیزیکالی با نام «چاکرای چهارم» را با طی مراحل تمرین و آموزش با یکی از هنرجویان نوجوان آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان پانیذ آغاز کردیم؛ تئاتری درباره چاکرای قلب و صداهای بدن بازیگر که می‌تواند منشا یا ناشی از آن باشد.

این کارگردان و نمایشنامه‌نویس با بیان اینکه «در طول آموزش و تمرین کوتاه، توانستیم به مفاهیمی همچون هیجان، درد، نفرت و... دست یابیم.» گفت: با توجه به مسیر فکری من به عنوان طراح، از کمترین آکسسوار کاغذهای رنگی در بیان احساسات بهره گرفته و ابعاد روانشناسانه‌ای را مورد بررسی قرار دادیم.

غریب‌زاده با معرفی عوامل نمایش «بی‌وزنی/چاکرای چهارم» گفت: ارشیا توکلی تنها بازیگر این اثر به‌عنوان محصول مشترک آموزشگاه بازیگری پانیذ به مدیریت خانم رکسانا خلوتی و خانه نمایش دا است که در آن بنیامین قهرمان در مقام آهنگساز، رکسانا خلوتی به‌عنوان مجری طرح، مهناز گریم طراح گریم و علی باقری به عنوان دستیار کارگردان و عکاس همکاری دارند.

او خاطرنشان کرد: نمایش «بی‌وزنی/چاکرای چهارم» با مدت زمان ۲۵ دقیقه در بخش به علاوه فجر و شوکیس سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد. اجراهای پریمیر آن امروز (جمعه ۲۶ بهمن) ساعت ۱۴:۳۰ در تماشاخانه دیوارچهارم و روز دوشنبه ساعت ۲۰ در خانه نمایش دا خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز