خبرگزاری کار ایران

سفر به مشرق‌زمین به روایت عود و سازهای کوبه‌ای

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۲۸۴

«وَ» عنوان اثر مشترک امیرفرهنگ اسکندری و زکریا یوسفی است که به روایتی نو از نوازندگی عود و سازهای کوبه‌ای بر مبنای المان‌های موسیقی شرق می‌پردازد.

به گزارش ایلنا، زکریا یوسفی که اجرا و تنظیم سازهای کوبه‌ای را در آلبوم «وَ» برعهده دارد،‌ درباره این اثر توضیح داد: «در این اثر سازهای کوبه‌ای تنها به مثابه همراهی‌کننده یک ساز ملودیک نیستند؛ بلکه نقش یک همراه و مکمل را دارند و گاهی صرفا تکنوازاند. بنده و امیرفرهنگ اسکندری سعی کردیم در این اثر، اجراکننده تکنیک‌های نوازندگی سازهای کوبه‌ای و یک ساز ملودیک یعنی عود باشیم. هرچند یک موضوع برایمان دارای اهمیت بسیار بوده است. آن هم اینکه حس و حال جاری در آلبوم، قربانی تکنیک‌ها نشود. اتفاقی که این روزها تقریبا زیاد شاهدش هستیم.»

امیرفرهنگ اسکندری، ملودی‌پرداز و نوازنده عود نیز درباره اثر جدیدش توضیح داد: «این اثر با گفتگوی موسیقایی عود و سازهای کوبه‌ای خلق شده است. اثری که معطوف به ریشه‌ها و در عین حال خیال‌انگیز است. «وَ» از 12 قطعه تشکیل می‌شود و بداهه‌نوازی نیز بخش مهمی از این آلبوم را به خود اختصاص داده است. شما در این اثر بداهه‌هایی در شور، همایون و نوا خواهید شنید و از طرفی سفری موسیقایی به مشرق‌زمین خواهید داشت.»

آلبوم «وَ» 10 اسفندماه توسط شرکت فرهنگی‌هنری «رهگذر هفت اقلیم» منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز