خبرگزاری کار ایران

«دانتون» از جدول جشنواره فجر کنار گذاشته شد/حذف یک اثر نمایشی به دلیل لغو مجوز

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۳۱۵

نمایش «دانتون» به نویسندگی و کارگردانی حامد اصغرزاده با دلیل لغو مجوز، یک روز مانده به آغاز سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از جدول جشنواره حذف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش «دانتون» به نویسندگی و کارگردانی حامد اصغرزاده درحالی یک روز مانده به آغاز سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از جدول این جشنواره حذف شد، که پیش از آن تاریخ اجرای این اثر در جدول جشنواره تغییراتی کرده بود.

سامان خلیلیان (مدیر بخش دیگرگونه‌های اجرایی) در گفتگو با ایلنا، علت حذف نمایش دانتون از جشنواره تئاتر فجر را لغو مجوز آن از سوی شورای ارزشیابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی خواند.

خلیلیان تشریح کرد: چند بار پیش از حذف این اجرا از جشنواره، تذکراتی به گروه نمایشی داده شد و ما تا لحظه آخر تلاش کردیم تا مشکل رفع و امکان حضور گروه در جشنواره فراهم شود اما متاسفانه باوجود بارها صحبت با گروه اجرایی نمایش «دانتون»، بازیگران به تذکرات تمکین نکردند.

مدیر بخش دیگرگونه‌های اجرایی جشنواره تئاتر فجر، با اشاره به مشکلی که باعث لغو مجوز این نمایش شده، ادامه داد: باتوجه به اینکه بخشی از اجرا مبتنی بر بداهه بازیگران بوده، کلماتی در دیالوگ بازیگران استفاده می‌شد که نامناسب بود. ما تمام تلاش‌مان را کردیم تا اثر در جشنواره باقی بماند و حتی تعداد اجرای دانتون را در جدول از چند نوبت به تک اجرا رساندیم اما طی چند روز اخیر شورای ارزشیابی و نظارت اداره‌کل هنرهای نمایشی از این نمایش بازدید داشتند و تصمیم به لغو مجوز اثر گرفتند و ما هم مجبور به حذف نمایش «دانتون» از جدول جشنواره تئاتر فجر شدیم.

لازم به ذکر است، چند روز پیش نمایش «دانتون» در روژهای پایانی اجرای خود توقیف شد اما همچنان اسم آن در جدول فروش بلیت جشنواره قرار داشت. هرچند در جدول منتشر شده ابتدا تاریخ اجرای دانتون روز ۲۷ بهمن درج شده بود اما در سایت فروش بلیت (ایران نمایش)، تاریخ اجرا روز ۲۴ بهمن ذکر شده بود و البته از همان لحظۀ آغاز پیش‌فروش، برای نمایش «دانتون» عبارت «تمام شد» اعلام شد.

نویسنده و کارگردان نمایش «دانتون» حامد اصغرزاده و بازیگران آن صبا ایزدپناه، فرید عباسپور، فاطمه احمدی، وحیده مروت و اسماعیل کمالی‌دهقان هستند. «دانتون» براساس نمایشنامۀ «مرگ دانتون» نوشتۀ گیورگ بوشنر و «دانتون» نوشتۀ رومن رولان نوشته شده و تاملی اجرایی است بر مفهومِ تغییر و دگرگون شدن به میانجی یکی از رهبران اصلی انقلاب فرانسه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز