خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم متری شش و نیم مطرح شد؛

محمدزاده: قاچاقچی می‌تواند آدمی نرمال و دارای فلسفه باشد/ معادی: ادای هیچ‌کس را درنمی‌آوریم/روستایی: دسترسی به مواد مخدر آسان و سریع است

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۲۳۶

فیلم متری شیش‌ونیم فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سیدجمال ساداتیان عصر امروز (17 بهمن ماه) برای اصحاب رسانه به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید روستایی (کارگردان و نویسنده) در نشست نقد و بررسی فیلم متری شش و نیم گفت: از همان ابتدا نوید محمدزاره و پیمان معادی را به‌عنوان بازیگران نقش‌های خود در نظر گرفته بودم و از زمانی که طرح را نوشتم با آنها درباره فیلمنامه صحبت می‌کردم.

او درباره تدوین دوباره فیلم و حذف پلان‌هایی از آن گفت: برخی صداگذاری‌ها و مسائل بود که طی 48 سال گذشته روی آن کار کردم که البته به پخش امشب نرسید اما از فردا نسخه جدید به نمایش در می‌آید. نسخه آخر ممیزی نداشت.

روستایی در پاسخ به مقایسه این فیلم با ابد و یک روز گفت: هر کدام از این فیلم‌ها جدا هستند و قابل مقایسه نیستند.

کارگردان و نویسنده فیلم درباره ساماندهی تعداد زیادی از معتادان در سکانس‌های مختلف گفت: کار با آنها سخت بود اما این سختی را پای توانمندی ما نگذارید. لوکیشن را جایی انتخاب کردیم که دسترسی به آنها سخت نبود. البته که آنها زود خسته می‌شدند . فراموس نکنیم در تهران هزاران معتاد وجود دارد و من انبوهی از معتادان را نشان ندادم.

او معتقد است: به طور الزام قاچاقچیان نباید سن‌بالا و با چهره چاقو خورده باشند بلکه می‌توانند کم سن و سال باشند. دسترسی به مواد آسان و سریع و سن اعتیاد کاهش یافته است.

روستایی خاطرنشان کرد: برام مهم بود که آدم‌ها را با شغل و کار آنها نشناسیم بلکه هر یک از آنها هدف‌هایی دارند که ریشه در جایی دارد از این رو نشان دادن خانواده او برام مهم بود.

نوید محمدزاده نیز درباره شخصیت پردازی نقش خود گفت: ما بازی کردیم و باید آن را دید. قاچاقچی می‌تواند یک آدم نرمال باشد و فلسفه زندگی را بداند. به طور حتم نباید خرس روی صورت او چنگ انداخته باشد. بهتر است درباره فیلم صحبت کنیم و وارد حواشی نشویم.

پیمان معادی هم تاکید کرد: ادای هیچ‌کس را درنمی‌آوریم.

در ادامه سیدجمال ساداتیان (تهیه‌کننده) با اشاره به اینکه کار این فیلم 14 ماه طول کشید، گفت: 5 ماه فیلمبرداری داشتیم و تمام لوکیشن‌ها را از صفر تا 100 ساختیم. این فیلم دو و نیم برابر یک فیلم معمولی هزینه داشت.

او یادآور شد: از آنجایی که بنگاه سرمایه گذاری نیست که بشود از آن پول گرفت کار برای سینما و سرمایه آن دشوار است. همه سازمان‌ها و ارگان‌ها دوست دارند شخصیت‌های سینما براساس بخشنامه‌ها شکل گیرد درحالیکه زبان سینما با زبان بخشنامه متفاوت است.

ساداتیان درباره حذف پلان‌هایی از فیلم به درخواست نیروی انتظامی گفت: پلیس وقتی با مجرمان روبه‌رو می‌شود با افرادی روبه روست که خشن هستند بنابراین نمی‌تواند با ملاطفت رفتار کند اما دوست دارد سینما چیزی را به نمایش بگذارد که مردم در جامعه می‌بینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز