خبرگزاری کار ایران

خواننده گروه نیوش:

اسم آلبوم‌مان را پس گرفتیم/انتشار آلبوم روی کاست و صفحه گرامافون

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۹۶۱

سومین آلبوم گروه موسیقی «نیوش» با عنوان «نیوش» با شکل و شمایلی متفاوت عرضه می‌شود.

به گزارش ایلنا، سومین آلبوم گروه موسیقی «نیوش» با عنوان «نیوش» و با تیتر «خواهم گفت» در حالی منتشر می‌شود که اعضای این گروه تدابیر متفاوتی را برای نحوه انتشار اثرشان در نظر گرفته‌اند و قصد دارند آلبوم سوم را با شکل و شمایل متفاوتی عرضه کنند.

سروش قهرمانلو (خواننده گروه نیوش) درباره محتوای شنیداری این آلبوم توضیح داد: قطعا این اثر با دو آلبوم قبلی تفاوت‌هایی دارد؛ به هر حال وقتی سن شما و تجربه کاری‌تان بیشتر می‌‌شود، دیگر نمی‌توانید تکراری باشید و تکراری بودن نشان‌دهنده این است که حرف تازه‌ای برای گفتن ندارید. تنظیم این اثر تفاوت‌‌هایی دارد. سه‌تار الکتریک در این اثر باز هم همراه ماست و «هارپجی» که یک ساز ابداعی و جدید آمریکایی است (به نوازندگی کیکاووس مختاری ) به این ترکیب اضافه شده است.

او ادامه داد: در این آلبوم قطعات بیشتری گنجانده شده و از موتیف‌های مینیمال در آن استفاده شده است. با این حال همچنان تفکر نیوش در این اثر جاری است. از انتخاب اشعار و ساخت ملودی گرفته تا انتخاب ساز و تنظیم برگرفته از همان تفکر است.

خواننده «نیوش» درباره نحوه انتشار آلبوم سوم گروه نیز توضیح داد: اشکال مختلفی برای انتشار این اثر در نظر گرفته شده است و از نظر اقتصادی نحوه عرضه را طوری تنظیم کردیم تا هم قیمت آلبوم برای دوستان دانشجویی که کم درآمد هستند، مناسب باشد و هم اشکال گران قیمت‌تری از این آلبوم وجود دارد برای طبقه‌های دیگر جامعه.

او در همین باره توضیح داد: ما طبق معمول همیشه فروش اینترنتی داریم و از طرفی کدهای دانلودی برای کسانی که به فضای اینترنتی اعتماد کافی ندارند، وجود دارد. افراد می‌توانند کد دانلود را به صورت فیزیکی که در پاکت پارچه‌ای که مخصوص این کار با آرم‌ گروه نیوش طراحی شده و قیمتش ارزان است، خریداری کنند. ما در این کار از پلاستیک کمتری استفاده کردیم و پارچه‌ها تولید داخل هستند که خودش یک‌جور تولید شغل است. مردم باید این کد را برای بیپ تونز ایمیل کنند تا بلافاصله آهنگ‌ها برایشان ارسال شود. این فایل‌ها به شکل mp3 با کیفیت بالا در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد و همیشه در ایمیلش می‌ماند.

قهرمانلو همچنین توضیح داد: سی‌دی‌های به شکل دی‌جی پک را نیز در تیراژ محدودی برای کسانی که کلکسیون سی دی دارند، ارائه می‌کنیم و باید بگویم سی‌دی‌ها کیفیت چاپ بالایی دارند. همچنین، تی‌شرت‌هایی با لوگوی نیوش و تایپوگرافی "خواهم گفت" تولید شده که همراه با کد دانلود عرضه می‌شود. این در واقع یک تی‌شرت موزیکال است برای کسانی که دوست دارند موسیقی بپوشند و از همه مهم‌تر همه این‌ها تولید داخل هستند.

او افزود: صفحه گرامافون این اثر  در "صد" نسخه عرضه می‌شود که البته قیمتش کم نیست و صفحه‌ها در آلمان تولید شده‌اند. علاقه‌مندان صداهای باکیفیت مدتی است که سراغ گرامافون رفتند و دستگاه‌های فعلی کیفیت زیادی دارند و طرفداران خاص خودش را دارد. بنابرین «نیوش» پس از انقلاب اولین آلبوم روی صفحه را برای مخاطبان ایرانی عرضه می‌کند. البته آلبوم به تعداد بسیار محدودی نیز روی نوار کاست هم عرضه شده است.

این هنرمند درباره انگیزه این شکل از انتشار توضیح داد: هدف ما تنوع بیشتر و احترام به مخاطب است. ما به کیفیت آثار دقت کردیم و همین‌طور به قیمت هم فکر کردیم.

سروش قهرمانلو که مدت زیادی است با ساز سه‌تار الکتریک که ابداع خودش است با مخاطبش ارتباط می‌گیرد در این‌باره توضیح داد: زمانی که این ساز توسط بنده ابداع شد، نگاه‌های تند و تیزی به آن کردند و سخت با آن کنار می‌آمدند. البته مرحوم لطفی و مرحوم ذوالفنون به این ساز ابراز علاقه کردند. مرحوم لطفی اسم این ساز را سه‌تار قرن 21 گذاشتند.  استاد علیزاده هم در تئاتر «چارمین شنبه» که من در آن بازی می‌کردم، سه‌تار الکتریک را دیدند و نظراتشان را گفتند و به نظر می‌رسید که پسندیدند. اساتید دیگر هم تشویقم کردند اما این برخورد در سطح اساتید فن بود و یک سطح پایین‌تر که شاگردان ارشد و اهالی موسیقی سنتی بودند، جبهه سنگینی به این ساز گرفتند. خب؛ فضای سختی بود اما اکنون به جایی رسیدیم که خیلی‌ها سه‌تار الکتریک می‌خرند و در کارگاه‌های مختلف این ساز به طراحی بنده ساخته می‌شود. این یعنی که این ساز ابداعی زنده است و دارد طرفداران خودش را پیدا می‌کند. هنوز سفارش‌هایی از شیراز،‌ تبریز، ‌اصفهان و... می‌آید. یعنی پس از انتشار چهار آلبوم با اجرای این ساز دارد جای خودش را باز می‌کند.

او از غزل آزاد، علی‌اکبر یاغی‌تبار، حمید جعفری، کامران رسول‌زاده، خیام نیشابوری، عماد خراسانی، نظام‌الدین شکوهی به عنوان شاعرانی یاد کرد که در این آلبوم از اشعارشان استفاده شده است.

او با بیان اینکه آلبوم جدید گروه 5 اسفندماه در قالب یک کنسرت در تالار وحدت رونمایی می‌شود، توضیح داد: در این اجرا قطعات آلبوم به همراه چند قطعه قدیمی اجرا خواهند شد و سپس جشن امضای آلبوم برگزار خواهد شد. همچنین25 درصد تخفیف برای دانشجویان عزیز داریم که با عکس کارت دانشجویی‌شان می‌توانند، دو بلیت تخفیف دار داشته باشند.

قهرمانلو با بیان اینکه چند وقت پیش یک گروه از نام نیوش برای آلبومش استفاده کرده بود، گفت: اسم «نیوش» را پس گرفتیم از کسانی که نمی‌توانیم اسم آنها را دوست یا همکار بگذاریم. آنها اسم گروه ما را روی آلبومشان گذاشته بودند و امیدوارم پس از این جوانمرد باشند و اصول اخلاقی را رعایت کنند.

آرش قهرمانلو، سروش قهرمانلو و کیکاووس مختاری اعضای اصلی گروه «نیوش» هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز