خبرگزاری کار ایران

فاطمه معتمدآریا:

وقتی قضاوت نمی‌کنیم می‌توانیم نگاه انسانی‌تری داشته باشیم/ارتباط با مخاطب مهمتر از نامزدی برای جایزه است

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۶۷۲

معتمد آریا می‌گوید: "جاندار" فیلمی درباره خانواده و مادران است.

فاطمه معتمدآریا امسال با دو فیلم جاندار و بنفشه آفریقایی در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او در حاشیه نمایش فیلم جاندار در جشنواره فیلم فجر با اشاره به اینکه فیلم جاندار درباره مادر و خانواده است، به خبرنگار ایلنا گفت: محوریت فیلم جاندار خانواده و در مرحله بعد مادر است. داستان این فیلم درباره قضاوت است و نشان می‌دهد که قضاوت چه نقشی در زندگی امروز ما دارد.

وی افزود: جاندار نشان می‌دهد که وقتی قضاوت نمی‌کنیم؛ می‌توانیم نگاه انسانی گسترده‌تری داشته باشیم. در این فیلم از آغاز قصه همه شروع به قضاوت می‌کنند و در انتهای فیلم متوجه می‌شویم که قضاوت نکردن راه درست و انسانی‌تری است. شخصیت‌های فیلم نیز در پایان فیلم متوجه می‌شوند اگر قضاوت را کنار بگذارند و مسئله را به جریان اصلی و راهی که درست است، بسپارند موفق‌تر هستند.

 معمتدآریا با اشاره به اینکه فیلم جاندار به بخشی از مشکلات زنان می‌پردازد، افزود: فیلم به مشکلاتی که زنان دارند در سه مقام همسر، مادر و خواهر می پردازد. جامعه از زنان و مردان تشکیل شده و طبیعی است که وقتی فیلمسازی درباره یک معضل اجتماعی صحبت می‌کند، در  بخشی از این معضل و مشکلات زنان نیز حضور دارند و قطعا باید به مشکلات آنها نیز پرداخته شود. در فیلم جاندار جدای از مردان، زنان نیز به صورت مضاعف قربانی مشکلات هستند.

 وی در پاسخ این سوال که این فیلم در بخش اصلی و سودای سیمرغ حضور ندارد و امکان نامزدی برای رشته‌های هختلف را ندارد، گفت: در پایان ساخت یک فیلم و نمایش آن آنچه بسیاری اهمیت دارد این است که فیلم را مخاطب ارتباط برقرار کند و در مرحله بعد نیز تماشاگر فیلم را دوست داشته باشد.

معتمدآریا ادامه داد: من بارها گفتم که برای بهترین فیلم‌هایی که بازی کردم همچون فیلم گیلانه و روسری آبی هرگز در جشنواره فیلم فجر نامزد نبودم و اصلا به این فکر نکردم بلکه به این فکر کردم که مخاطب فیلم را دوست داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز