خبرگزاری کار ایران

اثر بَنکسی در پاریس دزدیده شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۵۰۷

اثر هنری که بوسیله هنرمند خیابانی بَنکسی روی درِ تئاتر باتاکلان پاریس خلق شده بود، دزدیده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اثر هنری که بوسیله هنرمند خیابانی، بَنکسی خلق شده و به نوعی از قربانیان حملات تروریستی در سال ۲۰۱۵ پرده‌برداری می‌کند و روی در تئاتر باتاکلان که در آن ۹۰ نفر کشته شدند کشیده شده، سرقت شد.

«اکانت تئاتر  باتاکلان» این گونه نوشت: ما امروز با یک احساس خشم و ناتوانی روبه‌رو می‌شویم. کار بنکسی، نماد یادبود و متعلق به همه - مردم محلی، پاریس و شهروندان جهان از ما گرفته شد.

بر اثر حملات ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ که توسط اعضای داعش انجام شد، ۱۳۰ نفر در سالن تئاتر، کافه و تراس باتاکلان در شرق پایتخت فرانسه و در ورزشگاه  استادوفرانس پاریس کشته شدند. بر این اساس بنکسی تصویری از یک زن سیاه پوست غمگین را با رنگ سفید روی در تئاتر باتاکلان نقاشی کرد.

رسانه‌های محلی فرانسه گزارش دادند که امروز ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹ این اثر هنری بنکسی توسط دزدان برداشته و توسط یک کامیون ربوده شده است.

بنکسی نیز در ماه ژوئن با انتشار متنی در اینستاگرام خود، اصالت این اثر هنری را تایید کرده بود. کارهای این هنرمند بریتانیایی  بسیار محبوب است و قیمت‌های بالا را در مزایده‌ها به دست می‌آورد.

در ماه اکتبر یک نقاشی بکنسی که بیش از یک میلیون دلار در حراج لندن فروخته شد، فورا توسط خود وی تکه تکه شد.

خرداد سال جاری نیز اثری دیگر از بَنکسی در نمایشگاهی در تورنتوی کانادا به سرقت رفت. این تابلوی چاپی بنکسی که «شکارچیان چرخ‌دستی» نام دارد حدود ۳۸ هزار دلار ارزش‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز