خبرگزاری کار ایران

اعتراض به وضعیت نامساعد محمدکاظم کاظمی و نجیب مایل هروی

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۹۷۱

کارت بانکی محمدکاظم کاظمی و همسرش مسدود شده و نجیب مایل هروی نیز به دلیل مشکلات مالی تهران را ترک کرده و به مشهد رفته است.

نصر الله پژمانفر (نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس) با اشاره به مسدود شدن کارت بانکی محمدکاظم کاظمی (شاعر و ادیب افغانستانی مقیم ایران) گفت: متاسفانه امروز در کشور ما نسبت به افراد فرهیخته‌ای که سالیان سال است خدمات زیادی ارائه کرده و می‌کنند، بی‌توجهی‌هایی می‌شود که باعث شرمندگی همه مسئولان در مقابل این افراد است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت:مخصوصاً در حوزه مسائل فرهنگی شخصیت‌های زیادی هستند که خدمات بسیار زیادی در بخش‌های مختلف انجام دادند ولی متاسفانه گاهی از حداقل خدمات رایج برای مهاجران در دنیا محروم هستند.

وی ادامه داد: در دنیا حق استفاده از حساب بانکی، حق رانندگی و بسیاری از خدمات دیگر که امروزه انسان‌ها به آن احتیاج دارند، برای مهاجران رایج است و من به عنوان یک مسئول از این رفتار بی‌دقت که ریشه‌های آن ممکن است عوامل مختلف داشته باشد، اظهار تأسف می‌کنم.

پژمان‌فر بیان کرد: ممکن است مجموعه‌ای این ضعف را به دوش دستگاه‌های دیگر بیاندازد؛ یکی اتباع را مقصر معرفی کند و دیگری بگوید نیروی انتطامی کم‌کاری کرده یا وزارت کشور یا بانک مرکزی ولی مقصر هر که باشد این کار اشتباه در چارچوب نظام جمهوری اسلامی انجام شده که امیدواریم به سرعت رسیدگی و جبران شود.

وی همچنین با اشاره به وضع نجیب مایل هروی دیگر فرهیخته افغانستانی ساکن در ایران گفت: مایل هروی بعد از بیش از ۵۰ سال خدمت در حوزه ادبیات شرایط بدی دارد؛ درحالیکه هیچکس نمی‌تواند ادبیات معاصر فارسی را بدون زحمات ایشان ارزیابی کند ولی همین فرد در بحث اقامت گرفتن با مشکلات زیادی مواجه است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به پیگیری‌های خود برای وضعیت کاظمی و مایل هروی افزود: در دفتر خود در ارتباط با موضوع فرهیختگان مهاجر در کشور، بخش ویژه‌ای پیش‌بینی کرده‌ایم تا افرادی با مشکلاتی از این دست مراجعه کنند تا مسائلشان پیگیری شود.

 محمد کاظم کاظمی شاعر و ادیب افغانستانی که سال‌ها مقیم ایران است و نیز همسرش زینب بیات با انتشار پست‌هایی در فضای مجازی از مسدود شدن ناگهانی حساب‌های بانکی خود خبر دادند.

 مدتی قبل نیز استاد نجیب مایل هروی(نویسنده، پژوهشگر، نسخه‌شناس، ویراستار و مردم‌شناس افغانستانی سرشناس مقیم ایران) به دلیل بی‌مهری‌ها و مشکلات روحی ناشی از آن مدتی تحت درمان و مراقبت قرار گرفته بود که مجبور به ترک تهران شده و هم اکنون در مشهد ساکن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز