خبرگزاری کار ایران

اشرف بروجردی:

ملت‌ها به فرهنگ‌هایشان زنده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۳۹۳

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تاکید کرد: ملت‌ها به فرهنگ‌هایشان زنده هستند.

به گزارش ایلنا، الکساندر ریگر، کاردار فرهنگی اتریش در ایران با «اشرف بروجردی»، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دیدار کرد.

اشرف بروجردی در این دیدار گفت: از فرصتی که برای گفت‌وگو درباره مسایل مربوط به فرهنگ، اسناد و کتابخانه پیش آمده خرسند هستم. ترکیب بخش اسناد و کتابخانه به‌عنوان پیوستگی دو نماد دیرینه فرهنگی و تفکر ایرانی است که در این سازمان مشهود است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه این دیدار فرصتی است تا بتوانیم گفت‌وگوی بیشتری در باب فرهنگ و علم داشته باشیم، ادامه داد: در سازمان اسناد و کتابخانه ملی مراجعه کنندگان بسیاری داریم تا با با استفاده از منابع موجود با فرهنگ‌های دیگر کشورها آشنا شوند و برپایی نمایشگاه ها فرصتی است تا این آشنایی‌ها دوچندان شود.

مشاور رییس جمهوری تاکید کرد: ما سعی می‌کنیم با دیجیتال کردن منابع ارتباط با کشورهای دیگر را گسترش دهیم. شاید برخی اتفاقات که در حوزه سیاست رقم می‌خورد روی فرهنگ ملت‌ها هم تاثیرگذار باشد اما ملت‌ها به فرهنگ‌هایشان زنده هستند بنابراین زنده نگه‌داشتن فرهنگ‌ها یکی از رسالت های ما است.

الکساندر ریگر در ادامه این نشست ضمن تقدیر از برگزاری نمایشگاه اسناد و تصاویر ایران و اتریش گفت: در بازدیدی که از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران داشتیم متوجه شدیم این مجموعه از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است.

او در ادامه با تاکید بر اینکه دو کشور ایران و اتریش همیشه رابطه خوبی با یکدیگر در زمینه‌های مختلف داشته‌اند، گفت: قرار است تا یک جشن به مناسبت ۱۶۰ رابطه رسمی ایران و اتریش برگزار شود و این موضوع در برنامه های ما تدوین شده است. ما مایل هستیم در حوزه‌های مختلف با مجموعه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همکاری داشته باشیم.

پیش از این دیدار الکساندر ریگر، کاردار فرهنگی اتریش در ایران همراه هیات‌همراه با حضور در ساختمان اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی نمایشگاه اتریش و ایران را افتتاح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز