خبرگزاری کار ایران

پروژه موزه سبز در موزه مردم شناسی خلیج فارس برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۰۶۰

نخستین کارگاه آموزشی ملی «سنجش و پایش در محیط‌های موزه‌ای – در راه موزه سبز» در موزه « مردم شناسی خلیج فارس» هرمزگان یکی از موزه‌های منتخب در پروژه موزه سبز برگزار شد .

به گزارش ایلنا، منیژه هادیان (مدیر پروژه موزه سبز و مدرس کارگاه) با اعلام خبر برگزاری کارگاه آموزشی سنجش و پایش در محیط‌های موزه‌ای گفت: این کارگاه آموزشی توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت آثارفرهنگی -تارخی  و همکاری، حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  استان هرمزگان و ...با حضور شرکت‌کنندگانی از این استان در موزه مردم شناسی خلیج فارس برگزار شد .

وی افزود: این کارگاه به منظور آشنایی و افزایش سطح دانش کارشناسان و مسئولین مرتبط در موزه‌ها برگزار شد تا آگاهی آنها نسبت به اهمیت پایش و شیوه‌های مربوطه برای ارزیابی محیط‌های داخلی موزه‌ها افزایش یافته و به‌ روز شود.

به گفته او، در این ارتباط علاوه بر معرفی انواع خطرات تهدید‌ کننده طبیعی و انسان‌ساز  پیرامون آثار همچون متغیرهای محیطی دما، رطوبت نسبی، نور، آلاینده‌ها، آفات و بلایای طبیعی به اثرات مخرب آنها پرداخته وروش‌های سنجش و کنترل هر یک از این عوامل بطور نظری و عملی معرفی شد.

وی با بیان اینکه مقایسه اقدامات حفاظتی پیشگیرانه با روش‌های مداخله‌گرانه یکی دیگر از مباحث این کارگاه آموزشی بود تصریح کرد: در بخش دیگر این کارگاه و در راستای اهداف پژوهشی فاز دوم پروژه موزه سبز با همراهی مسئولین و شرکت‌کنندگان از این موزه بازدید و دزیمترهای مربوط به پایش محیطی در مکان‌های انتخاب شده نصب شد.

به گفته هادیان، در این کارگاه مسئولین موزه و شرکت‌کنندگان سوالات و چالش‌هایی که در این حوزه با آن مواجه هستند را به بحث و گفتگو گذاشتند.

موزه مردم شناسی خلیج فارس با توجه به موقعیت مکانی و اقلیمی آن یکی از موزه‌های منتخب در پروژه موزه سبز است که کار پایش با همکاری کارشناسان آن به مدت یکسال انجام  و وضعیت نگهداری  آثار در آن زیر نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز