خبرگزاری کار ایران

علیرضا غفاری مطرح کرد؛

جشنواره ملی نماهنگ، آغازی بر یک جریان در صداوسیما است

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۷۱۶

یکی از داوران بخش رقابتی نخستین جشنواره ملی نماهنگ گفت:جشنواره ملی نماهنگ تاکیدی بر ارزش و اهمیت نماهنگ و تثبیت‌ آن در رسانه ملی خواهد بود.

به گزارش ایلنا، علیرضا غفاری یکی از داوران بخش رقابتی نخستین جشنواره ملی نماهنگ درباره لزوم برگزاری این جشنواره گفت: درحالی که بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی در جهان، به طور تخصصی به ساخت نماهنگ می‌پردازند، صداوسیما نیز با پرداختن به موضوع تصویرسازی برای موسیقی و کلام به ذائقه مخاطب توجه کرده، برپایی جشنواره ملی نماهنگ تاکیدی بر ارزش و اهمیت نماهنگ و تثبیت‌ آن در رسانه ملی خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت تولید نماهنگ و نمایش آن از تلویزیون تاکید کرد: هر چند این توجه و تأکید در سال‌های دهه ۷۰ بیشتر به چشم ‌آمده اما برپایی جشنواره‌ای با این مضمون می‌تواند آغازی بر یک جریان در صداوسیما باشد.

داور اولین جشنواره ملی نماهنگ تصریح کرد: این اولین دوره از جشنواره در صداوسیماست که مانند سینما، موسیقی و تئاتر در سالروز پیروزی انقلاب برگزار می‌شود و می‌تواند مسیر خود را در دوره‌های بعد غنی‌تر از اکنون ادامه دهد.

این گوینده و تهیه کننده رادیو و تلویزیون با اشاره به موضوعاتی که در این جشنواره دنبال شده بیان کرد: وحدت ملی، مقاومت، حضور مردم در عرصه انقلاب اسلامی، آینده پژوهی و امیدبخشی مهمترین موضوعات پیشنهادی برای رقابت علاقه‌مندان بود که از همه حوزه‌ها خصوصا مقاومت و امیدبخشی بیشترین استقبال شد.

غفاری درباره رویکردهای پذیرش آثار و داوری آنها گفت: اغلب آثار با ترکیبی از تصاویر آرشیوی و تاکید بر مفهوم ظاهری تصاویر تهیه شده‌اند و تلاش شده با حداقل بودجه، اثر تولید شود تا به جشنواره برسد.

وی اضافه کرد: این اتفاق در اولین دوره از این رویداد مهم هنری طبیعی است و در صورت تداوم جشنواره در دوره‌های بعد شاهد آثار درخشان‌تری خواهیم بود.

غفاری پیش ازاین قائم مقام مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و اکنون در کنار افشین علا، مریم جلالی دهکردی، عبدالکریم خیامی، دکتر احمد ضابطی جهرمی، حسین پرنیا و علی بکان داوری آثار رسیده را بر عهده گرفته است.

نخستین جشنواره ملی نماهنگ با دبیری محمدباقر معلم  و با حضور شبکه‌های سیما، مراکز استان‌ها، نهادها و مراکز هنری ۶ بهمن ماه ۱۳۹۷ ‌برگزار ‌می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز