خبرگزاری کار ایران

ابراهیم حقیقی در بازدید از نمایشگاه «جلال شباهنگی» در صبا:

رفتار شباهنگی در نقاشی معاصر ما، نوآورانه و توام با خلاقیت بوده است

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۴۹۸

ابراهیم حقیقی (گرافیست معاصر) در بازدید از نمایشگاه مروری بر آثار هنری جلال شباهنگی مطرح کرد: رفتار شباهنگی در نقاشی معاصر ما، نوآورانه و توام با خلاقیت بوده است.

به گزارش ایلنا، ابراهیم حقیقی (گرافیست معاصر) با حضور در موسسه فرهنگی هنری صبا- که این روزها میزبان نمایشگاه مروری بر آثار هنری «جلال شباهنگی» است- از کارنامه نیم قرن حضور این چهره جریان ساز در هنر معاصر ایران بازدید کرد.

این هنرمند در بازدید از این نمایشگاه با اشاره به ابعاد و زمینه‌های خلاقیت و نوآوری‌های جلال شباهنگی در رویکرد به کویر، طبیعت و اقلیم، گل و‌مرغ‌های ایرانی خاطرنشان کرد: رفتار او در نقاشی ما یک رفتار نوآورانه و ‌مدرن بوده است.

او یادآور شد: شباهنگی در نقاشی هم تقطیع را وارد می‌کند و جهان شکننده را شکننده‌تر نشان می‌دهد.

ابراهیم حقیقی، ساماندهی چنین مجموعه‌ای را احاصل نیم قرن حضور یک چهره اثرگذار در تحول و تکامل تاریخ نقاشی معاصر ایران، یک ضرورت در فضای هنر امروز کشورمان ارزیابی کرد و آن را بخشی از جریان، پویش و تداوم هنر ایران در حساسترین دوران‌های خود شمرد.

نمایشگاه آثار استاد جلال شباهنگی با ارائه کارنامه پنجاه سال فعالیت پیوسته و پیگیر یکی از پیشکسوتان نقاشی معاصر از سال ۱۳۴۷ تا جدیدترین آثار متعلق به ایشان و رونمایی از آثار دیده نشده این هنرمند برای نخستین بار، تا ۲۴ دی  ماه در نگارخانه «خیال» موسسه فرهنگی هنری صبا بر پاخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز