خبرگزاری کار ایران

کشف ۸ قلم اشیای تاریخی بعد از بازرسی بدنی جوان ۳۰ ساله

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۳۶۰

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف 8 قلم اشیای تاریخی در شهرستان جوانرود که قدمت برخی از آن ها به هزاره قبل از میلاد و دوره ساسانیان می رسد، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علیرضا مرزبانی اظهار کرد: اخیرا جوانی حدودا ۳۰ ساله همراه با بسته ای قصد ورود به ستاد انتظامی شهرستان جوانرود را داشت که عوامل دژبانی با هوشیاری از ورود این فرد جلوگیری و اقدام به بازرسی بدنی وی کردند.

وی ادامه داد: در این بازرسی ۳ قلم شی مشکوک به عتیقه شامل یک عدد گردن آویز فلزی، یک عدد موچین فلزی و یک عدد سکه فلزی قدیمی با عکس هخامنشی کشف شد.

سرهنگ مرزبانی خاطرنشان کرد: با انتقال این فرد به پلیس آگاهی و بازجویی های صورت گرفته، وی عنوان کرد که اشیاء همراهش را از یک استان دیگر خریداری و اطلاعی از عتیقه بودن آن ندارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی، منزل این فرد نیز مورد بازرسی قرار گرفت که ۱۲ قلم مشکوک به عتیقه به دست آمد.

وی ادامه داد: با ارسال اموال کشف شده به اداره میراث فرهنگی، عتیقه بودن ۸ قلم از آن ها شامل کاسه سفالی، یک رشته مهره، یک عدد قاشق کوچک، یک عدد مقاش (موچین)، یک عدد انگشتر، یک عدد وزنه، بخشی از یک ظروف (عطردان) و یک عدد سکه نقره به تایید رسید.

سرهنگ مرزبانی با بیان اینکه قدمت وزنه کشف شده به قبل از هزاره میلاد و سکه نیز به دوره ساسانی برمی گردد، افزود: قدمت بقیه اشیاء عتیقه کشف شده به دوره اسلامی و تاریخی می رسد.

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه کارشناسان در حال ارزیابی ارزش ریالی عتیقه های کشف شده هستند، گفت: فردی که این اشیاء از منزل وی کشف شده برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی قرار داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز