خبرگزاری کار ایران

یار مهربان را وارد زندگیتان کنید؛

بهترین روش برای اینکه بیشتر از همیشه مطالعه کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۲۶۳

ایران با سرانه‌ی مطالعه ۱۳ دقیقه در روز، رتبه‌ی مناسبی در دنیا ندارد. در یک مصاحبه‌ ، بیشتر مردم، عواملی مانند نبود کتاب خوب در بازار، گران بودن کتاب‌ چاپی، بالا رفتن گرفتاری‌ها، عدم فرهنگ‌سازی و کم‌کاری نهاد‌ها را از دلایل پایین بودن این آمار می‌دانستند.

هرچند که دلمشغولی‌های مردم و گرفتاری‌هایشان زیاد شده، اما نمی‌توان آن را دلیلی برای پایین بودن میزان مطالعه دانست چراکه در همین زمان میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی بالاتر رفته است.

از اصلی‌ترین دلیل‌ها می‌توان، به هزینه‌ی بالای کتاب، احساس عدم وجود نیاز به مطالعه در جامعه، عدم آموزش و فرهنگسازی و همچنین علاقه تاریخی ایرانیان به ادبیات شفاهی (نقالی‌ها و شاهنامه‌خوانی‌ها) اشاره کرد.

کتاب هم مثل تمامی جنبه‌های زندگی باید بروز شود

وارد شدن اینترنت به زندگی و پیشرفت سریع تکنولوژی باعث شده تا روش و فرهنگ زندگی ما دگرگون شود، برای مثال اگر در اواخر دهه ۷۰ و اوایل ۸۰ به دنبال دستور پخت یک غذای جدید بودید حتما باید کتاب می‌خریدید و تمام خانه‌دار‌ها حداقل یکی از کتاب‌های آشپزی را دم دست داشتند. اما امروز کافیست با تلفن هوشمندتان چرخی در اینترنت و فضای مجازی بزنید تا روش‌‌های گوناگون را پیدا کنید و از آن بهتر، تجربه و نظرات مخاطبان را هم در مورد آن غذا بدانید.

اما همین مساله باعث شده تا کتاب‌ها و منابع معتبر به حاشیه رفته و اخبار‌ها و دانستنی‌های مجازی که صحت برخی از آن‌ها هنوز هم در حال بررسی است (!) در بین مردم رایج شوند. با این حال صنعت کتاب و مطالعه در حال پیشرفت به سمت جلو است و تکنولوژی‌های جدید در این حوزه همه را امیدوار کرده. از این دست پیشرفت‌‌ها می‌توانیم به کتاب‌های الکترونیکی اشاره کنیم که کم هزینه و کم حجم هستند و می‌توانید کتابخانه‌ی بزرگی را در گوشی خود داشته باشید و اگر بخواهیم جذاب‌تر از این مدل هم معرفی کنیم، نسخه‌ی صوتی کتاب‌‌ها هستند که همیشه و هرجا می‌توانید گوش کنید و بسیار هیجان انگیز بوده و تمامی زمان‌های مرده‌ی شما را به زمان‌هایی مفید و پر ثمر تبدیل می‌کنند.

بهترین روش برای اینکه بیشتر از همیشه مطالعه کنیم

با کتاب صوتی همیشه و هرجا کتاب بخون

از مزیت‌های کتاب‌ صوتی نسبت به کتاب‌های چاپی این است که از نظر قیمت، بسیار پایین‌تر از کتاب‌های چاپی هستند و هر جایی می‌توان به آن‌ها گوش داد. جالب می‌شود اگر بتوانیم زمانی که در ترافیک می‌مانیم را محاسبه و نیز حساب کنیم چند ساعت می‌توانیم در این زمان مطالعه کنیم.

کتاب‌های صوتی را گویندگان حرفه‌ای و نام آشنا روایت می‌کنند. و همراه با موسیقی زمینه، کتاب را به یک اثر نمایشی تبدیل می‌کنند که ما را یاد نقالی‌های قدیمی می‌اندازد با این تفاوت که با تکنولوژی و زندگی پر مشغله‌ی امروزی همسو است و می‌تواند تمامی زمان‌های مرده ما را پر ثمر کند.

بهترین روش برای اینکه بیشتر از همیشه مطالعه کنیم

نوار اولین و بزرگترین شرکتی است که در زمینه‌ی تولید و فروش کتاب صوتی به شکل حرفه‌ای در ایران شروع به فعالیت کرده و بیش از ۲۰۰۰ کتاب صوتی در دسته‌بندی‌های آن موجود است. این شرکت آمار جالب و قابل تاملی دارد که اشاره به آن خالی از لطف نیست.

این شرکت توانسته در طی سه سال بیش از ۶ میلیون ساعت کتاب صوتی بفروشد و با کمی محاسبه، مشخص می‌شود که این عدد چیزی در حدود ۶۸۵ سال شنیدن کتاب می‌شود! که آمار بسیار ارزشمندی است و نشان می‌دهد که کتاب صوتی به دلیل انعطاف‌پذیری بالا و قابلیت شنیدن در هر مکان، جذابیت و قیمت پایین‌تر نسبت به نسخه‌های چاپی، می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای بالا بردن سرانه‌ی مطالعه‌ی کشور باشد.

شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن نوار یا از طریق وب‌سایت نوار، به دنیایی از کتاب صوتی دسترسی داشته و از شنیدن کتاب لذت ببرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز