خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری سریال «مینو» مطرح شد؛

بودجه ۵ میلیاردی «مینو»/ سعی کردیم سریال ارزان بسازیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۸۹۳

امیر پوروزیری کارگردان سریال «مینو» درباره بودجه این سریال گفت: فیلم‌سازی در این مملکت از پول مردم است ولی ما در این شرایط که عده‌ای لنگ پول دارو هستند، سعی کردیم سریال ارزان بسازیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری سریال مینو با حضور امیر پوروزیری (کارگردان)، مهدی همایونفر (تهیه‌کننده)، عباس غزالی، مهدیه نساج و دیگر عوامل سریال مینو در سازمان اوج برگزار شد.

مهدی همایونفر (تهیه‌کننده سریال مینو) درباره بودجه این سریال گفت: بودجه این سریال کمتر از ۵ میلیارد بوده که توسط سازمان اوج و روایت فتح تامین شده است. این بودجه برای سریال جنگ بودجه زیادی نیست و ما سعی کردیم تا جای ممکن هزینه‌ها را کاهش دهیم. بر همین اساس برای لوکیشن این سریال از دکور بوستان ولایت و شهرک دفاع مقدس استفاده شده است.

امیر پوروزیری (کارگردان سریال) نیز در این‌باره توضیح داد:  فیلم‌سازی در این مملکت از پول مردم است ولی ما در این شرایط که عده‌ای لنگ پول دارو هستند، سعی کردیم سریال ارزان بسازیم.

وی افزود: در صورتی که می‌توانستیم وقتی اوج به پروژه مینو پیوست می‌توانستیم پول بیشتری طلب کنیم و برای گرفتن پول مثل خیلی افراد دیگر پروژه را متوقف کنیم و کار را زمین بگذاریم.

این کارگردان همچنین گفت: به طور کلی ساخت سریال دفاع مقدس با چالش شروع می‌شود و ادامه پیدا می‌کند. چراکه متولیانی زیادی روی این موضوع حساس هستند که فیلم‌ها مستند باشد و هر کدام نیز داستان‌ها وروایت‌های خودشان را نسبت به جنگ دارند. ولی وقتی ما می‌خواهیم وارد دنیای داستان شویم، باید از تخیل بهره گرفت که دوستان روی این موضوع کمی حساسند. با همه این تفاسیر سعی کردیم که اتفاق خوبی را رقم بزنیم و حس می‌کنم تا حدودی موفق بودیم.

وی دربخش دیگری از صحبت‌هایش درباره پخش تصاویری که در آن موهای پروانه معصومی بیرون بوده است، توضیح داد: تصویر واقعی‌تر از مردم برای خودشان دلنشین‌تر است. گاهی به من می‌گفتند فلان کار ممنوعیت تلویزیون است اما بنده خودم در این جامعه زندگی می‌کنم و می‌دانم چه چیزهایی خط قرمز است و سعی کردم در این کار نشان بدهم که چه چیزی خط قرمز و چه چیزی خط فرضی است. مخاطب در این سریال یک زندگی واقعی را دید و فکر می‌کنم حرمت موی سفید خانم معصومی خیلی بیشتر از آن است که درباره‌اش حتی فکر کنیم.

این کارگردان همچنین درباره ممیزی‌هایی که سریال مینو با آن مواجه بوده است، گفت: بخشی از ممیزی نشدن کار به پافشاری و ایستادگی فیلمساز مربوط می‌شود و ما سعی کردیم روی کار خود پافشاری داشته باشیم. البته سازمان اوج هم محدودیتی برای ما ایجاد نکرد.

پور وزیری همچنین درباره انتخاب بازیگران گفت: بازیگران ما همگی خوب بودند و من از این موضوع خیلی خوشحالم چراکه هر شب برای ضبط صحنه‌های روز بعد حس می‌کردم باید بیشتر کار کنم. در این کار با گروهی از بازیگران طرف بودم که هر کدام به کار خود اشراف خوبی داشتند و این موضوع منجر به خوب شدن کلی کار شد.

 وی در ادامه نشست درباره نظرسنجی سازمان صداوسیما که سریال مینو در آن رتبه دوم را بدست آورده است، گفت: به نظرم باید این نظرسنجی وسعت بیشتری داشته باشد و از مردم‌ بیشتری در آن استفاده کنند. اما در کل درباره اینکه سریال ما دوم شده و سریال دیگری رتبه اول را به‌دست آورده است، باید بگویم که نمی‌توان یک سریال ۵ میلیاردی را با سریال ۱۵ میلیاردی مقایسه کرد. نمی‌توان سریالی که در بهترین زمان پخش شبکه سه روی آنتن می‌رود با سریال ما مقایسه کرد که یک ربع اول آن با سریال دیگری در شبکه دو تداخل دارد.

 عباس غزالی نیز در ادامه این نشست گفت: سریال مینو خیلی از کارهایی را که متاسفانه بقیه سریال‌ها انجام می‌دهند را نکرده و نمی‌کند. به عنوان مثال هفته‌ای ۱۰ میلیون خرج نکرده‌ تا صحنه‌هایی از آن را در فضای مجازی وایرال کند. سریال مینو برای انتخاب بازیگر به فالوئر بازیگرها نگاه نکرد ولی متاسفانه بسیاری این کار را انجام می‌دهند. متاسفانه این دوستان با چنین اقداماتی در حال ضربه زدن به کلیت فرهنگ ما هستند.

وی ادامه داد: متاسفم که باید بگویم در حال حاضر این معیار شده است که اگر ۲۰۰ صحنه از سریالی در فضای مجازی وایرال شود، سریال خوبی است. خوشبختانه گروه سازنده مینو اصلا این موارد را قبول ندارد و دنبال آن نرفته است. امیدوارم دوستان دیگر نیز به این موضوعات بی‌توجه شوند و کیفیت خوب را جایگزین اتفاقات دیگر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز