خبرگزاری کار ایران

نمایش میراث مشترک ایران و جهان در ۱۰کشور عضو اکو

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۵۱۵

نمایشگاه تابلوهای پژوهشی در حوزۀ «میراث مشترک ایران و جهان» به مناسبت چهل سالگی انقلاب به طور همزمان در دهه فجر در کشورهای عضو اکو برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مرتضی رضوانفر (عضو هیأت علمی پژوهشکده زبان شناسی، کتیبه‌ها و متون) با اشاره به پیشینه برگزاری نمایشگاه میراث مشترک ایران و جهان گفت: اجرای پروژه «بررسی کتیبه‌های فارسی در جهان» توسط پژوهشگاه انجام شده است.

او ازجمله دستاوردهای اجرای این پروژه را برگزاری نمایشگاهی با عنوان «مساجد ایرانی در مسیر راه ابریشم» در سمینار راه ابریشم در عشق آباد دانست و افزود: ابوذر ابراهیمی ترکمان (رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) در این سمینار که توسط یونسکو برگزار شده بود، پیشنهاد این نمایشگاه را در ۴۰سالگی انقلاب با همکاری کشورهای عضو اکو مطرح کرد.

رضوانفر با بیان اینکه تابلو‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه متشکل از عکس بنا، عکس کتیبه و متن خوانده شده از کتیبه و اطلاعاتی در باره بنا، هستند، تصریح کرد: این تابلوها پژوهشی هستند و صرفا جنبه تصویری ندارند.

او با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در ۱۰کشور عضو اکو به طور همزمان با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، اکو و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تمامی این کشورها دارای کتیبه‌های فارسی و میراث مشترک هستند.

رضوانفر با بیان اینکه برخی از این نمایشگاه‌ها با برگزاری نشست‌های علمی همراه خواهد بود، افزود: پژوهش میراث مشترک ایران و جهان، به صورت میدانی انجام شده و از بنادر شرقی چین تا شرق افریقا و قلب اروپا را شامل می‌شود و گسترۀ تبادلات فرهنگی و تمدنی ایران و جهان را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز