خبرگزاری کار ایران

کتاب «مونو/شورایی و گفت و گو با مردم» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۰۸۹

کتاب «مونو/شورایی و گفت و گو با مردم» نوشته آریان رضائی از سوی انتشارات افراز منتشر شد.

به گزارش ایلنا، کتاب «مونو/شورایی و گفت و گو با مردم» به نویسندگی آریان رضائی در ۲۲۶ صفحه حاصل ۷سال از تجربیات گروه مونو/شورایی در زمینه تئاتر تعاملی و کار و پژوهش روی روش‌های تئاتری آگوستوبوآل کارگردان برزیلی روانه بازار کتاب شد.

 کتاب در شش فصل: تسهیل‌گر نه بازدارنده، مونو/شورایی، تجربه‌های جوکر و تئاتر مونو/شورایی، ضرورت گسترش مراکز و یک موردپژوهی، مقالات و مستندات از سوی نشر افراز منتشر شده است.

آریان رضائی در بخشی از مقدمه این کتاب نوشته است:

تئاتر مونو/شورایی دریچه‌ای نو و رویکردی نوین برای آنالیز و بازخوانی دوباره‌ی تئاتر ستم‌دیدگان در ایران است. جریانی که با تلقی‌های نادرست از روش‌های آگوستو بوآل و ابهامات موجود مبارزه و از هر نوع سکوت و عزلت پرهیز می‌کند تا همه صدای مردم را در تئاتر بشنوند؛ راه را بر انکار تئاتر ستم‌دیدگان می‌بندد و در عین‌حال قابلیت‌ها و کاربردهای بی‌شمار و البته ناگفته و ناشناخته‌ی آن‌را نمایان می‌سازد. تئاتر ستم‌دیدگان فقط یک تئاتر خیابانی رایج نیست؛ بلکه جادوی آن می‌تواند همه‌ی فضاهای موجود از کافه و آپارتمان تا پلاتو و تماشاخانه‌های حرفه‌ای تئاتر را منقلب کرده و هر جایی را به فضای زیبایی‌شناختی و بستری برای توانمند سازی مردم تبدیل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز