خبرگزاری کار ایران

یک اثر تاریخی در قلب مشهد کشف شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۹۰۱

در جریان حفاری شبکه فاضلاب در منطقه ثامن شهرداری مشهد تیم حفاری به سقف یک اثر تاریخی برخورد کرد که هنوز ماهیت آن مشخص نشده است.

به گزارش ایلنا، وفا ثابتی (مدیر پایگاه میراث فرهنگی منطقه ثامن) درخصوص کشف یک اثر تاریخی در قلب مشهد گفت: بعد از اطمینان از صحت این مسئله پیگیری‌ها انجام شد و مکاتبه‌های لازم با شهرداری صورت گرفت و تاکید شد که هماهنگی برای این قضیه الزامی است و دستور توقف عملیات صادر شد، همچنین اخطاریه برای پیمانکار از سمت یگان حفاظت میراث فرهنگی صادر شد.

ثابتی اظهار کرد: گزارشی مبنی بر تخریب این مکان به ما داده نشده بود؛ همکاران پایگاه حفاظت میراث فرهنگی به طور مستمر و مداوم بازدید و گشت‌زنی را داخل بافت دارند.

او افزود: به این دلیل که این اتفاق تازه بوده است گروهی برای بررسی صحت این مسئله به منطقه فرستاده شدند و آسیب را تایید کردند و عکس‌هایی را برای ما فرستادند.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی منطقه ثامن ادامه داد: این اتفاق ظاهرا مربوط به پروژه‌ اجرای کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی است که توسط معاونت فنی عمران شهرداری ثامن  در حال انجام است که هماهنگی و اخذ مجوز برای حفاری برای انجام این کار داده نشده است.

ثابتی خاطرنشان کرد: بازدید از بنا ظرف امروز و فردا توسط کارشناسان معاونت میراث فرهنگی صورت می‌گیرد تا ببینیم مسئله مربوط به قنات بوده یا مربوط به سازه‌های معماری است، ویژگی‌های آن باید مشخص شود و راهکارهایی که به پروژه آسیب نرسد داده و تصمیم‌گیری شود.

او مطرح کرد: شرکت‌های خدماتی مخصوصا برای کارهای حفاری در بافت تاریخی باید طبق قوانین و مقررات، مجوزهای لازم را از اداره کل میراث فرهنگی دریافت کنند و این هماهنگی را داشته باشند که در حین انجام عملیات کارشناسان سازمان هم در منطقه حضور پیدا کنند تا از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری شده و در صورت بروز مشکل تصمیم‌های بهتری گرفته شود.

این اثر تاریخی که هنوز ماهیت آن مشخص نشده است در حوالی کوچه چهارباغ که یکی از محلات قدیمی بافت مرکزی مشهد محسوب می‌شود؛ قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز