خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس به ایلنا خبر داد:

شورای نگهبان برای دومین‌بار به وزارتخانه شدن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایراد گرفت/جلسه توجیهی برگزار می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۵۹۴

درحالی‌که طی سال جاری شاهد طرح و تصویب پیاپی موضوع وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سوی مجلس شورای اسلامی بوده‌ایم، طرح اخیر برای بار دوم از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه از آن طرح‌هایی است که طی چند سال گذشته بارها توسط نمایندگان مجلس مطرح شد اما در نهایت رای نیاورد. در شرایطی که نمایندگان به این طرح رای مثبت داده‌اند، طرح از سوی شورای نگهبان رد شده و مورد ایراد قرار گرفته است.

در جلسه علنی صبح چهارشنبه، هفتم آذر بود که طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور تامین نظر شورای نگهبان بررسی و برای چندمین بار اصلاح شد. ماده واحده این طرح با ۱۵۹ رای موافق، ۲۲ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر به تصویب رسید.

در ماده واحده اصلاحی عنوان شد: از تاریخ تصویب این قانون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تمامی اختیارات و وظایفی که به موجب قوانین و مقررات با رعایت بند (د) ماده (۲۹) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/ ۱۳۸۶/۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی و بند (الف) ماده (۲۸) قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴/ ۱۲/ ۱۳۹۵ و بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبدیل می‌شود.

همچنین هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأمین می‌شود.

با این وجود شورای نگهبان دوباره به طرح تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارتخانه ایراد گرفته است و این ایراد متوجه ماده ۷۵ و داشتن بار مالی تبدیل سازمان به وزارتخانه برای دولت است.

البته نمایندگان مجلس همچنان تاکید دارند که این طرح هیچ بار مالی برای دولت ندارد و تمامی ساختار وزارتخانه‌ای در سازمان میراث‌فرهنگی در سراسر کشور وجود دارد.

مهرداد لاهوتی (نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی) در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: باتوجه به ایراداتی که شورای نگهبان از  طرح وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرفته است، فردا نشستی با اعضای شورای نگهبان خواهیم داشت تا درصدد توضیح و توجیه آنها در این خصوص برآییم.

عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس تصریح کرد: زمانی که ایرادی به یکی از طرح‌های مدنظر نمایندگان مجلس گرفته می‌شود، این امکان وجود دارد تا بتوانیم در خصوص این ایرادات توضیح دهیم و ما نیز قصد داریم اعضای شورای نگهبان را در این خصوص توجیه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز