خبرگزاری کار ایران

توضیح معاونت امور هنری درباره انتشار تصاویر قدیمی از تئاترها و نمایشگاه نقاشی

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۱۴۱

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی انتشار تصاویری از تئاترها و نمایشگاه‌ نقاشی در فضای مجازی، اعلام کرد: در مواردی براساس همین تصاویر و فیلم‌ها که متعلق به گذشته است یا تصاویر دستکاری شده یا ناقصی هستند.

به گزارش ایلنا، در پی انتشار تصاویری از تئاترها و نمایشگاه‌ نقاشی در فضای مجازی، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد ارائه توضیح برآمد.

در جوابیه این معاونت آمده است:

در روزهای اخیر تصاویر و فیلم‌هایی از تئاترها و نمایشگاه‌هایی که چند سال پیش اجرا شده در برخی شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی به عنوان تئاترها و نمایشگاه‌های در حال اجرا و برگزاری در این روزها منتشر شده است که این رفتار غیراخلاقی، تصویری غیرواقعی و نادرست از فضای تئاتر و هنر امروز القا می‌کند و متاسفانه افرادی هم آگاهانه یا ناآگاهانه باغرض یا بی‌غرض با انتشار این تصاویر و فیلم‌ها، به هنر، تئاتر و اعتماد آسیب می‌زنند.

متاسفانه در مواردی براساس همین تصاویر و فیلم‌ها که متعلق به گذشته است یا تصاویر دستکاری شده یا ناقصی هستند قضاوت‌ها و داوری‌هایی درباره هنر و تئاتر می‌شود که با جریان واقعی هنر و تئاتر فاصله دارد.

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با باور برای تسهیل فعالیت‌ها و اجرای برنامه‌های هنری تلاش می‌کند و براساس قانون و مقررات وظایف نظارتی خود را نیز در حوزه‌های مختلف هنر انجام می‌دهد و برای نظارت دقیق و منسجم، تغییراتی را نیز دنبال می‌کند که تغییر در شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی در این راستاست، بنابراین ضرورت دارد با شناخت و اطلاع دقیق به آنچه در هنر اتفاق می‌افتد بنگریم نه با آنچه قصد جان هنر کرده است.

در چند روز اخیر فیلم کوتاهی از یک تئاتر، عکس‌هایی از تئاتر دیگر و تصاویری از نمایشگاهی که هر کدام طی سه، هشت و پنج سال قبل اجرا و برگزار شده‌اند، به نام تئاترهای روی صحنه و نمایشگاه در حال برگزاری در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز