خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت وزیر ارشاد به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۳۶۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام تسلیت خود آیت‌الله هاشمی شاهرودی را پل ارتباطی میان مراجع عظام تقلید نجف با امام خمینی (ره) در ایام آغاز نهضت اسلامی خواند.

 به گزارش ایلنا، متن کامل پیام سیدعباس صالحی به شرح زیر است:

«اناالله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی موجب تألم و تأسف عمیق گردید.

آیت‌الله شاهرودی (ره) در خاندانی عالم‌پرور و حوزوی ولادت و پرورش یافت و در کسب مدارج دینی و علوم حوزوی با تلاش مجدانه تا بالاترین مراتب علمی پیش رفت و از رتبه‌ای در خور در میان عالمان و فقها و اساتید حوزه برخوردار بود.

نقش مؤثر آن مرحوم در ایجاد ارتباط میان مراجع عظام تقلید ساکن شهر نجف با بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در ایام آغاز نهضت اسلامی از اذهان همراهان انقلاب اسلامی فراموش نمی‌شود.

آیت‌الله شاهرودی در دوره ریاست قوه‌قضائیه نیز با مشی اعتدالی، برای ارتقای دستگاه قضا و نزدیک شدن آن به جایگاه عدالت و حق‌خواهی از هیچ تلاش فروگذار نکرد.

اینجانب رحلت این عالم مجاهد را به محضر حضرت ولی‌عصرعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ایای (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید و علما و روحانیون و اساتید معزز حوزه‌های علمیه و همچنین همکاران و همراهان آن مرحوم در دستگاه قضایی، شورای نگهبان قانون اساسی، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز خاندان مکرم و بیت ایشان صمیمانه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات و رحمت واسعه برای مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی و صبر و اجر برای بازماندگان محترم مسألت دارم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز