خبرگزاری کار ایران

تجمع جلیقه زردهای فرانسه در مقابل ساختمان‌های شبکه یورو نیوز

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۷۸۷

گروهی از فعالان جنبش موسوم به جلیقه زردها در فرانسه مقابل ساختمان مرکزی این شبکه در لیون و پاریس تجمع کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رسانه‌های خارجی، گروهی از فعالان جنبش موسوم به جلیقه زردها در فرانسه مقابل در اصلی ساختمان یورونیوز در شهر لیون تجمع کردند. البته آنها اجازه نیافتند تا وارد ساختمان شوند و همان بیرون در ماندند و ساعتی بعد نیز محل را ترک کردند.

آنها تلفنی به خبرنگاران یورونیوز گفتند که بنا داشتند وارد ساختمان شده تا بتوانند پاسخ درستی به دروغ‌هایی بدهند که این روزها به آن می‌پردازند. آنها همچنین اضافه کرده‌اند که «ما بازخواهیم گشت و در این ساختمان طوفان به پا خواهیم کرد.»

 آنها برای ورود به یورونیوز یک ساعتی منتظر ماندند و پس از آن از محل ساختمان این شبکه تلویزیونی دور شدند. جلیقه زردها دیروز نه تنها در پاریس که در برخی میدان‌های اصلی شهرهای دیگر از جمله لیون و در مرکز خرید کنفلوآنس در نزدیکی یورونیوز تجمع کرده بودند.

جنبش جلیقه زردها در فرانسه به شکل خودجوش از پایان ماه اکتبر در شبکه‌های اجتماعی به ظهور رسید و از روز هفدهم نوامبر (۲۶ آبان) با تجمع در بزرگراه‌ها، میدان‌های اصلی شهرها و عوارضی‌ها در سرتاسر فرانسه گسترده شده است. با وجود قول مساعد امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه برای افزایش حداقل دستمزد تا ۱۰۰ یورو، هنوز جلیقه زردها در خیابان‌ها و میدان‌های حضور یافته و خواهان استعفای ماکرون هستند.

در اعتراض اخیر جلیقه زردها که روز شنبه در برخی شهرهای فرانسه برگزار شده بود، نزدیک به ۲۲۰ نفر مورد سؤال و جواب قرار گرفته و ۸۱ نفر در سراسر فرانسه بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز