خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

اعتبار ۲هزار میلیاردی برای ایجاد ۲۰هزار شغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای/تداوم اشتغال‌زایی در سال ۹۸ /سال آینده سال استثنایی است

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۹۶۰

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سال آینده با توجه به شرایط تحریمی، سال استثنایی است اما با این وجود ما موضوع اشتغال را مدنظر قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم امضای تفاهم‌نامه تولید و اشتغال حوزه فرهنگ و هنر با اشاره به این تفاهم‌نامه گفت: بر اساس برنامه ما برای سال ۹۷ در نظر داشتیم تا بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کنیم و این کمیت از فرصت‌های شغلی نمی‌توانست بسنده به یک حوزه و فعالیت باشد و باید در بخش‌های مختلف این اشتغال را ایجاد می‌کردیم.

وی ادامه داد: پیش از این تفاهم‌نامه ما شاهد دو تفاهم‌نامه دیگر در این راستا بودیم که آ‌خرین آن در حوزه صنعت، معدن و تجارت بود که برای ایجاد ۲۷۰ هزار فرصت شغلی دست وزیر صنعت را به گرمی فشردیم و تعهدات خود را نسبت به انجام آن اعلام کردیم. البته پیش از آن نیز با وزیر جهاد کشاورزی برای ایجاد ۸۲ هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی دست بیعت دادیم.

نوبخت تصریح کرد: امروز نیز برای ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در سه عرصه فرهنگی، هنری و رسانه ای با وزارت ارشاد توافق خواهیم کرد. بر همین اساس ما امروز متعهد می‌شویم که دو هزار میلیارد تومان در اختیار دوستان فرهنگ و هنر قرار دهیم که ۱۶۰۰ میلیارد تومان در مناطق شهری برای ایجاد بیش از ۱۲ هزار فرصت شغلی تخصیص داده خواهد شد و ۴۰۰ میلیارد تومان برای مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این تسهیلات با کمک صندوق توسعه ملی است و این صندوق در جایگاه حقوقی خود نقش مهمی در توسعه کشور دارد و به نوعی بار توسعه کشور را به دوش می‌کشد.

نوبخت با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه ۸۲ میلیارد تومان مابه‌التفاوت نرخ تسهیلات پرداخت خواهد شد، گفت: برای اینکه این تسهیلات به صورت ارزان در اختیار فعالین حوزه فرهنگ و هنر قرار بگیرد نرخ تسهیلات در مناطق شهری ۱۶ درصد و مناطق روستایی شش درصد است اما باید توجه داشت که نرخ تسهیلات بانکی ۱۸ درصد است و ما این مابه‌التفاوت را پرداخت خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: ایجاد یک میلیون فرصت شغلی برای سال ۹۷ بود و ما خوشبختانه این برنامه را برای بودجه سال آینده نیز پیش‌بینی کرده‌ایم البته باید توجه داشت که سال آینده با توجه به شرایط تحریمی، سال استثنایی است اما با این وجود ما موضوع اشتغال را مدنظر قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز