خبرگزاری کار ایران

پایانِ نمایشگاه صورتک و آثار حجم قبایل ساحل عاج با تجلیل از خسرو سینایی

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۹۵۹

نمایشگاه صورتک و آثار حجم قبال ساحل عاج با حضور هنرمندان و با تجلیل از خسرو سینایی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اختتامیه نمایشگاه صورتک و آثار حجم قبال ساحل عاج با حضور هنرمندان و با تجلیل از خسرو سینایی عصر جمعه ۳۰ آذرماه در گالری کاما برگزار شد.

محمد حمزه‌ای (کیوریتور نمایشگاه) ضمن تشکر از حضور هنرمندان، سفارت ساحل عاج در تهران و مدیریت بخش فرهنگی سفارت و گالری کاما گفت: زبان هنر تنها زبان بین المللی است که مرز نمی‌شناسد  و تمامی ملت‌ها و کشورها می‌توانند  بوسیله هنر با هم گفتگو و تعامل داشته باشند،  یکی از بزرگترین آسیب‌های جهان معاصر عدم برقراری گفتگو است، و زبان جهان شمول هنر بهترین وسیله برای گفتگوی انسان معاصر است. ذات هنر نیکی و صلح و دوستی و مهربانی است، همین پیامی که در این صورتک‌ها و آثار حجم قبایل ساحل عاج می‌بینیم، همین پیامی که در آثار هنرمندان توانمند ایرانی و هنرمندان جهان می‌بینیم، هنری که انسان را به نیکی و راستی و درستی نرساند باید به آن شک کرد.  

تاماکولو واتارا (کاردار سفارت جمهوری ساحل عاج) در ادامه مراسم با تشکر از مسئولان ایران که فرصت برپایی چنین نمایشگاهی را فراهم کردند، گفت: از هیئت دیپلماتیک، کارشناسان هنری، هنرمندان مشهور و مخاطبان بسیاری که علاقه‌ی فزاینده خود را نسبت به هنر آفریقایی نشان داده‌اند، از دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی که از این نمایشگاه دیدن کردند و برای تعمیق تبادلات‌مان در حوزه هنر آفریقایی با آن‌ها ملاقات خواهیم کرد و از مؤسسات خبری که این رویداد را در وسعت بالایی پوشش دادند و فرصت انتقال این اطلاعات را به مخاطبان در شمار بالا ایجاد کردند تشکر می‌کنم.

در ادامه محمد حمزه‌ای گفت: بخش فرهنگی سفارت جمهوری ساحل در ایران در نظر دارد  حسن اختتام این نمایشگاه را با تقدیر و تجلیل از استاد خسرو سینایی به اتمام برساند. خسرو سینایی در آثارش به حوزه هنرهای تجسمی توجه ویژه‌ای داشته است و مستندهای زیادی از هنرمندان تجسمی مانند ژاژه طباطبایی مجسمه ساز ، محمد ابراهیم جعفری ، فرح اصولی ، گیزلا وارکا ساخته و در آثارش به فرهنگ اقوام  توجه خاصی داشته است.

در ادامه مراسم از خسرو سینایی با حضور کاردار سفارت ساحل عاج در تهران تجلیل شد.

خسرور سینایی نیز با تشکر از برگزارکنندگان نمایشگاه گفت: هنر می‌تواند بین ملت‌ها و فرهنگ‌ها پل بزند تا بدانیم در هر جای جهان افراد خلاقی هستند. این نمایشگاه از جذاب‌ترین نمایشگاه‌هایی است که در چند سال اخیر دیدم. هنرمندان بزرگ جهان از این آثار الهام گرفته‌اند.

  همچنین از سوی کاردار سفارت ساحل عاج در تهران هدایایی به حسین محجوبی و بهزاد شیشه گران و شهلا همایونی و تعداد دیگری از هنرمندان اهدا شد.

در اختتامیه این نمایشگاه هنرمندانی از جمله حسین محجوبی، بهزاد شیشه گران، ژیلا کامیاب، شهلا همایونی، کتایون مقدم، فرزاد توحیدی، هونیا عباسی، امیر سهرابی، کورش نریمانی، ارسیا صنعتی، ناصر میرباقری، امیر انوشفر، افشین گنج بخش، منصور اسکندری، سعید سمیعی، تیما امیری، عبدالجبار کاکایی، عباس میرقائد رضایی، پرهام دیده ور، تیما امیری، مهدی ملک زاده، پونه جعفری نژاد، همایون سلیمی، محمود شالویی، پیام پارسافر، صفا بنایی و بهناز نادری حضور داشتند.

پایانِ نمایشگاه صورتک و آثار حجم قبایل ساحل عاج با تجلیل از خسرو سینایی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز