خبرگزاری کار ایران

بهروز وثوقی پیش از بازیگری در کدام گروه خوانندگی می‌کرد؟

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۱۳۸

میلاد کیایی (موسیقی‌دان، نوازنده سنتور و آهنگساز) از گروهی گفت که بهروز وثوقی پیش از بازیگری در آن خوانندگی می‌کرد.

به گزارش ایلنا، میلاد کیایی (موسیقی‌دان، نوازنده سنتور و آهنگساز) در بخشی از گفت‌وگوی تصویری که با موسیقی ایرانیان انجام داد از پدر خود یاد کرد که به هنر و فرهنگ والای ایرانی علاقه‌مند بوده و نام فرزندانش را از شاهنامه انتخاب کرده است. او گفت: پدر معتقد بود فرزندانش باید با هنر نیز آشنا شوند و زندگی صرفا درس و چارچوب‌های کلیشه‌ای موجود در جامعه نیست. هنر لازمه زندگی است. البته خوب شنیدن، خوب حس کردن و خوب درک کردن در بخش‌های مختلف هنری هم می‌تواند هنر باشد.

این موزیسین توضیح داد: تا ۱۳-۱۴ سالگی نزد برادرم زنده‌یاد ایرج کیایی کلیه ردیف‌های موسیقی شناخته شده در آن دوران را فراگرفتم اما در ۱۵ سالگی به تبع شور و شر جوانی و تحت تاثیر این فکر که در دایره تکرار قرار گرفته‌ام، اقدام به نوآوری در سنتورنوازی کردم که اگرچه هم نسلان و نوجوانان از این موضوع استقبال کردند اما اساتید و بزرگان موسیقی انتقاد داشتند ولی همین سبک تا آن جا پیش رفت که سازفروشان اطلاع دادند بعد از انتشار و پخش آثارم تعداد زیادی ساز سنتور فروخته‌ایم و علاقه‌مندان زیادی به این ساز اقبال نشان داده‌اند. بعدها هم گروه کامکارها آثارم را می‌شنوند و هوشنگ کامکار این سبک را به برادرانش به خصوص به اردوان انتقال می‌دهد.

کیایی همچنین به گروه‌های موسیقی‌ای که تشکیل می‌شود نگاهی داشته و یادی از گروه دوران نوجوانی خود می‌کند؛ مثلثی که میلاد کیایی، زنده‌یاد بابک بیات و ایرج جنتی‌عطائی تشکیل دادند و در آن سال‌ها کیایی به بابک بیات تئوری موسیقی و بعدها سلفژ را آموزش داد، بیات در این گروه خوانندگی می‌کرد و جنتی‌عطائی هم ترانه‌سرا بود. او همچنین به موضوعی اشاره می‌کند که شاید تا امروز بر بسیاری پوشیده بوده است. این که بهروز وثوقی نیز با او همکاری داشته و اساسا پیش از بازیگری به خوانندگی در گروه موسیقی او مشغول بوده است.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو، میلاد کیایی با انتقاد از خواننده‌سالاری گفت: متاسفانه امروز روند خواننده‌سالاری در بسیاری از جاها اپیدمی شده است و رسانه‌هایی چون رادیو فرهنگ به آن دامن می‌زنند. این رادیو باید فرهنگ‌پروری را به جوانان یاد بدهد نه که با اعلام ناقص جزئیات هر اثری قبل از پخش و تنها با اشاره به خواننده قطعه، دیگر عوامل را نادیده گرفته و اطلاعات ناقص به مخاطب ارائه دهد.

میلاد کیایی در پایان مصاحبه مفصلش اشاره‌ای به زنده‌یاد پرویز مشکاتیان کرد و افزود: آثار این موزیسین متاثر از محمد حیدری بوده است، محمد حیدری از این امر گله‌مند و دل‌آزرده بودند که مشکاتیان هیچ گاه نامی از او نمی‌آورد و در غربت دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز