خبرگزاری کار ایران

خانه محسنی بهبهان میزبان جشنواره نان شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۷۰۹

سومین رویداد فرهنگی صندوق احیاء در نیمه دوم سال با عنوان جشنواره نان با حضور مدیران، مسئولان و علاقمندان شهرستان بهبهان و با استقبال گردشگران در خانه محسنی آغاز شد.

به گزارش ایلنا، جشنواره نان در خانه محسنی بهبهان به مدت یک هفته از ۱۸ آذر ماه کار خود را آغاز کرده و با برپایی برنامه‌های فرهنگی به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و میراث ناملموس و ارایه غذاهای سنتی این شهرستان در راستای احیاء آیین‌ها و آداب و رسوم و معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های گردشگری برای گردشگران و علاقمندان به نمایش گذاشته شد.

در مراسم افتتاحیه که شب گذشته با حضور علاقه مندان برگزار شده انواع نان بهبهان که به نوعی زبانزد خاص و عام است در حضور مردم طبخ و به علاقهمندان ارائه شد. شهر بهبهان ۱۲ تا ۱۵ نوع نان مختلف دارد که انتخاب این نام برای جشنواره خانه محسنی به منظور معرفی این مزیت گردشگری غذا است. در مدت زمان برگزاری این جشنواره، در منوی غذایی خانه محسنی طبخ غذاهای محلی از جمله شل شلو ( یک نوع نان سنتی بعنوان میان وعده)، گوینه( یک نوع غذای سنتی و مقوی که از بلغور گندم و گوشت و لوبیا تهیه می‌شود)، برزنگگ( صبحانه مخصوص)، حره( آش فوق العاده خاص و بسیار مقوی مخصوص شهر بهبهان)، کباب شامی، شیرینی‌های محلی و آب گوشت به عنوان جاذبه‌های گردشگری این شهرستان قرار می‌گیرد.

بر این اساس، سومین رویداد فرهنگی صندوق احیاء در نیمه دوم سال در خانه محسنی بهبهان از تاریخ ۱۸ آذر لغایت ۲۴ آذر میزبان جشنواره نان است.

خانه تاریخی محسنی با شماره ملی ۱۴۷۰۲از جمله بناهای واگذار شده صندوق احیاء به بخش خصوصی است که در بافت تاریخی بهبهان در محله محسنی‌ها واقع شده است. این خانه تاریخی در گذشته به خانه چهل دری معروف بوده که گمان می‌رود نام آن برگرفته از تعدد در‌های آن است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز