خبرگزاری کار ایران

دبیر رشته نگارگری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر مطرح کرد:‌

ارتباط هنر نگارگری با مخاطب امروز نشانه نو بودن این هنر است

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۶۶۳

دبیر رشته نگارگری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: نگارگری از جمله هنرهای کهن ملی ما به شمار می‌رود. بنابراین باید بدانیم که این بخش حرف و سبک خود را برای ارائه دارد. نو شدن در هنر نگارگری را نمی‌توان به شکل اتفاقات و روش‌های هنر مدرن دید. از آنجایی که این هنر امروز نیز می‌تواند با مخاطب خود به شکلی درست ارتباط برقرار کند، نشان‌دهنده معاصر بودن آن است.

 به گزارش ایلنا،‌ عبدالله محرمی (دبیر رشته نگارگری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر) بر لزوم استمرار جشنواره فجر در هنر ایران تأکید کرد و در این باره گفت: به طور حتم اجرای جشنواره بین‌المللی فجر بر تمام رشته‌های هنری تأثیرگذار است زیرا این رویداد اتفاقی برای دیده شدن هنرمند به شمار می‌رود که بسیار مهم است.

او ادامه داد: جشنواره فجر فرصتی را فراهم می‌کند که به واسطه آن، تلاش یک‌ساله هنرمند به نمایش گذاشته شود و امکان مناسبی نیز برای تعامل هنرمندان با یکدیگر ایجاد می‌کند که بسیار حائز اهمیت است و نباید آن را اندک دانست.

 دبیر بخش نگارگری یازدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر، داوری را عنصر مهمی در بالا بردن سطح کیفی جشنواره دانست و افزود:  به طور حتم همه هنرمندان انتظار یک داوری صحیح را از چنین جشنواره مهم و بزرگی دارند، بنابراین تمرکز بر صحت داوری امر مهمی است که امسال به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و پیرو آن اعضای داوران به شکل کاملاً دقیقی انتخاب شدند.

محرمی نگارگری را از جمله هنرهایی دانست که نمی‌توان تکنیک‌های روز دنیا را از آن انتظار داشت و خاطرنشان کرد: نگارگری از جمله هنرهای کهن ملی ما به شمار می‌رود که بسیار هم حائز اهمیت است بنابراین باید بدانیم که این بخش حرف و سبک خود را برای ارائه دارد و نباید انتظار رویکرد تازه‌ای را از آن داشت.

او تصریح کرد: نو شدن در هنر نگارگری را نمی‌توان به شکل اتفاقات و روش‌های هنر مدرن دید. از آنجایی که این هنر برجسته ایرانی امروز نیز می‌تواند با مخاطب خود به شکلی درست ارتباط برقرار کند، نشان دهنده معاصر بودن آن است.

دبیر بخش نگارگری یازدهمین دوره جشنواره تجسمی فجر درباره ملاک‌ها و معیارهای داوری این دوره گفت: به طور حتم آثار نگارگری باید در چارچوب صحیح خود ارائه شود بنابراین در این مسیر باید به موضوع، سایز کار، نحوه ساخت و ساز و پردازش اثر توجه ویژه‌ای شود. توجه به نکات مهم در نگارگری سبب می‌شود که ما یک اثر نگارگری خالص و شیرین را شاهد باشیم. در این راستا نیز ما امسال شاهد داوران خوبی در بخش نگارگری هستیم.

محرمی بازگشت رشته های مختلف هنری به جشنواره فجر و داوری تفکیک شده را یک اتفاق مثبت خواند و اظهار کرد:  حضور ده رشته هنری در این دوره، وسعت داوری را نشان می‌دهد که بسیار مهم و حائز اهمیت است زیرا داوران با سلیقه‌های مختلف در رشته‌های گوناگون می‌توانند نتیجه بهتری را ارائه کنند بنابراین اتفاق بسیار شیرینی است که می‌بینیم، در هر بخش هنری متفاوت عمل شده است.

او حضور گالری‌ها را امری مهم دانست و گفت: حضور گالری‌ها در جشنواره‌ها فرصت مناسبی است که گالری‌ها و هنرمندان حاضر در جشنواره با یکدیگر بیشتر آشنا شوند و بتوانند مقوله اقتصاد هنر را رشد دهند. در واقع  این جشنواره باعث آشنایی بیشتر هنرمندان و گالری دارها با یکدیگر می‌شود که بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است مهرزمان فخار منفرد، امیرحسین قهرمانی، رضا یساولی داوری این ‌رشته را به ‌عهده دارند.‌

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی در بهمن ماه ۱۳۹۷ ‌برگزار ‌می ‌شود. در این ‌جشنواره سید امیر سقراطی دبیری هنری و محسن سلیمانی ‌دبیری اجرایی را ‌عهده دار ‌هستند.‌

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز