خبرگزاری کار ایران

کاردار سفارت ساحل عاج در افتتاحیه نمایشگاه صورتک و آثار حجم:

ایران می‌تواند به آفریقا در زمینه مدیریت موزه‌ها بیاموزد

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۸۱۴

نمایشگاه صورتک و آثار حجم قبایل ساحل عاج با عنوان "کووت دیووار" عصر جمعه ۱۶ آذرماه در گالری کاما افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، محمد حمزه‌ای (کیوریتور نمایشگاه صورتک و آثار حجم قبایل ساحل عاج)در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: بخش فرهنگی سفارت ساحل عاج و گالری کاما این نمایشگاه را در راستای تعامل فرهنگی و معرفی فرهنگ اقوام ساحل عاج برگزار کرده است.

حمزه ای در ادامه گفت: هنر آفریقایی یکی از کهن‌ترین هنرهای تاریخ تمدن است و هنر قبیله‌ای یا قوم‌نگاری آفریقا به خصوص صورتک‌ها و مجسمه‌ها، جایگاه منحصربفردی در هنر آفریقایی دارد و تاثیر زیادی بر هنر معاصر جهان داشته است.

تاماکولو واتارا (کاردار سفارت ساحل عاج در تهران) نیز در این مراسم گفت: سفارت ساحل عاج در تهران قصد دارد از فرصت این نمایشگاه به منظور شادی و دوستی میان مردمان ساحل عاجی و ایرانی پایگاهی برای فعالیت بخش فرهنگی ساحل عاج در ایران ترتیب دهد. همگرایی گالری کاما و بخش فرهنگی ساحل عاج در تهران آغاز همکاری بلند مدت و باثمری میان این دو موسسه خواهد بود.

واتارا در ادامه گفت: هیچ ملتی بدون فرهنگ نمی‌تواند وجود داشته باشد. کشور ساحل عاج با ۶۰ قوم آمیزه ای فرهنگی است که در دل هر یک از این قوم‌ها هر گروه توانسته ارزش‌های خود را بر پایه فرهنگی خاص بنا کند. امروزه دیپلماسی فرهنگی یک واقعیت است. فرهنگ تنها ابزار شناخته شدن بین دیگران است و چیزی که میان تمام بشر مشترک است و می‌تواند همکاری طولانی مدتی میان مردم ایجاد کند، فرهنگ است. ایجاد یک بخش فرهنگی ساحل عاجی در تهران و نمایشگاه‌های مانند این از آثار حجم کشور ما در قالب همین واقعیت قرار می‌گیرد.

واتارا درباره ایران گفت: می‌دانیم که جمهوری اسلامی ایران نتیجه یک تمدن باستانی است، تمدنی فوق العاده که با ۲۱  سایت جهانی میراث فرهنگی در یونسکو، بر تمام جهان شناخته شده است. ایران می‌تواند به ساحل عاج و آفریقا بخصوص در زمینه مدیریت موزه‌ها بسیار بیاموزد.

محمود شالویی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل اسبق هنرهای تجسمی) نیز در این مراسم بر نقش زبان جهانی هنر در ارتباط ملت ها و تعامل و گفتگو تاکید کرد.

مونا خوش اقبال (مدیر گالری کاما) نیز در این مراسم گفت: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی فرهنگ ساحل عاج و ارتباط فرهنگی با این کشور است.

در افتتاحیه این نمایشگاه گیبوگو آرشیل نیائوره (رایزن فرهنگی ساحل عاج)، کارداران سفارت‌های هلند، سنگال، مالی، بنین و پاکستان و هنرمندانی از جمله همایون سلیمی، علیرضا شجاع نوری، مونا زندی، شقایق فراهانی، سهیلا نجم، رضا بانگیز، سهراب هادی، بیتا وکیلی، ژیلا کامیاب، حسام الدین سراج، هادی منتظری، مجید برزگر، سعید محجوبی، کورش گلناری، محمود اسعدی، جاوید رمضانی، نادر داودی، سروش قهرمانلو، فرهنگ کتابی، بهرام حنفی، سارا رحیم زاده، صادق مسروری، قربان نجفی، محمد معمارزاده، فاضل جمشیدی، علی ندایی، سپند امیر سلیمانی، آناهیتا همتی، معصومه کریمی، منصور اسکندری، حسین قیاسی، خلیل کوییکی، پرستو صالحی، سپیده خداوردی، شهرزاد دریازاده، شهرام لیقوانی و ... حضور داشتند.

این نمایشگاه تا ۲۶ آذرماه جاری در گالری کاما ادامه دارد.

ایران می‌تواند به آفریقا در زمینه مدیریت موزه‌ها بیاموزد

ایران می‌تواند به آفریقا در زمینه مدیریت موزه‌ها بیاموزد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز