خبرگزاری کار ایران

در مجمع اول کانون کارگردان سینما درباره ثبت در وزارت کارچه گذشت

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۶۶۹

مجمع عمومی عادی فوق‌العاده کانون کارگردانان نوبت دوم، یکشنبه ۲۵ آذر ساعت ۱۷ در خانه سینما برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محسن امیریوسفی (رئیس کانون کارگردانان) در خصوص دستورجلسه مجمع اول کانون کارگردانان گفت: باتوجه به شرایط موجود و ثبت اکثر صنوف خانه سینما در وزارت کار، طبق تصمیم شورای مرکزی، لازم دانستیم اعضای کانون نیز نظر خود را در این زمینه بیان کنند و شورای مرکزی آمادگی خود را برای برنامه‌ریزی در خصوص جواب مثبت یا منفی مجمع عمومی اعلام می‌دارد.

در این مجمع رئیس کانون مبنی بر ادامه بحث و گفتگو در این زمینه با استقبال اعضاء روبرو شد، همایون اسعدیان ریاست هیئت مدیره خانه سینما و محمدرضا موئینی رابط اصلی خانه سینما با وزارت کار، توضیحاتی درباره تاریخچه و مزایای ثبت در وزارت کار و حقوقی شدن کانون کارگردانان ارایه کردند.

سپس ابوالحسن داودی مدیرعامل پیشین خانه سینما و مسعود جعفری جوزانی از کارگردانان قدیمی سینما به عنوان مخالفین ثبت، درباره معایب این ثبت به گفتگوی رو در رو با موافقین پرداختند. سپس حاضرین سوالات و نظرات خود را در این زمینه بیان کردند.

در ادامه؛ مجمع برگزار شد. طبق قانون این اولین مجمع عمومی دوره جدید شورای مرکزی کانون کارگردانان بود و تصمیم‌گیری در این خصوص به مجمع دوم رسید.

شرکت‌کنندگان در این مجمع از  پیشکسوتان کانون همچون مهدی فخیم‌زاده، واروژ کریم مسیحی، علیرضا داودنژاد، ابوالحسن داودی، همایون اسعدیان، محمد مهدی عسگرپور، جعفر پناهی، مسعود جعفری جوزانی، محمدعلی سجادی، ابراهیم مختاری، محمد متوسلانی، محمدعلی نجفی، سیامک شایقی، علی ژکان، حسن برزیده و .... تا کارگردانان جوان سینما حضور داشتند. همچنین اعضای موقت کانون علیرغم اینکه طبق اساسنامه حق رای نداشتند ولی با حس مسئولیت قابل تحسین در این مجمع شرکت کردند.

 شورای مرکزی کانون کارگردانان همانطور که رئیس کانون در مجمع عمومی بیان کرد: نظر مجمع عمومی کانون را حُسن ختام این بحث می‌داند و برای هر دو پاسخ مثبت یا منفی مجمع عمومی برنامه‌ریزی کرده است. خوشبختانه در مجمع عمومی برگزار شده همه حاضرین در جوی دوستانه و آرام ، نظرات موافق و مخالف خود را به صراحت بیان کردند و نشان دادند که نسبت به سرنوشت کانون کارگردانان که سال آینده سی امین سال تاسیس آن است بی‌تفاوت نیستند و همگی با دیدی باز و در اتحادی صنفی، تصمیم‌گیری نهائی در این خصوص را در مجمع عمومی دوم مورخ یکشنبه ۲۵ آذر- ساعت ۱۷ انجام خواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز