خبرگزاری کار ایران

اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت برگزار شد+اسامی برگزیدگان

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۱۶۴

شانزدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش ایلنا، مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت ۱۰ آذر ۱۳۹۷ با حضور معاون هنری وزارت ارشاد حسینی، محمد حبیبی مدیرعامل روایت فتح، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی شهرام کرمی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران حمید نیلی، رئیس حوزه هنری محسن مؤمنی شریف، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و غلامرضا منتظری رئیس سابق بسیج هنرمندان، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، کوروش سلیمانی، محمود عزیزی، مریم کاظمی، فرهاد قائمیان، نصرالله قادری، اردشیر صالح پور و نادر برهانی مرند دبیر جشنواره تئاتر فجر در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قران کریم و پخش سرود ملی آغاز شد و در ادامه گزارش تصویری از روند کار شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر مقاومت برای حاضران پخش شد.

امیر نصیربیگی دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت درباره این جشنواره گفت: از ۳۳ گروه مختلف که از شهرستان‌ها شرکت کرده‌اند تشکر و به خاطر قصور و نقصان موجود در برنامه‌ها عذرخواهی می‌کنم.

نصیر بیگی ادامه داد: امروز در منطقه و سطح بین‌الملل تاثیرگذار هستیم و الان موعد هنرنمایی است. امروز باید طرحی نو هنرمندان دراندازند و فریاد کودکان یمنی‌ها را همین هنرمندان به کل دنیا ارسال کنند.

وی افزود: تئاتر مقاومت شاه بیت رهایی از استکبار و بی‌نظیر‌ترین تابلو بشریت است، مقاومت تقابل حق‌مداران عالم است و هنرمندان ایفا کنندگان حقیقت هستند. هنرمندان از استادان خود آموخته‌اند که هنرشان باید تصویرگر انصاف و حقیقت باشد و یقین داریم مجموعه هنرمندان مقاومت به هنری روی می‌آورند که ستیز با استکبار باشد.

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت درباره جهانی شدن تئاتر مقاومت گفت: بعد از چهل سال عبور از شرایط سخت تئاتر مقاومت از مرزها فراتر رفته است. امروزه هنرمندان مقاومت باید فریاد کودکان یمن را به گوش جهانیان برسانند، اگر امروز اینجا ایستاده‌ام فقط برای ادای خسته نباشید به شرکت‌کنندگان است.

وی ادامه داد: در این جشنواره شاهد تلخی‌ها و شیرینی‌ها بودیم، ازجمله تلخی‌هایی که پشت سر گذاشتیم کمبودهای مالی برای برگزار کردن جشنواره در سطح بین‌المللی بود، کشورهای بسیار خوبی برای شرکت در جشنواره تئاتر مقاومت آماده بودند ولی امسال نتوانستیم از آن‌ها استقبال کنیم.

سپس پانته‌آ کیقبادی نمایشی درباره مرضیه حدیدچی دباغ چریک مسلح و زندانی سیاسی در زمان حکومت پهلوی، محافظ شخصی آیت‌الله خمینی در دوران تبعید و یکی از بنیان‌گذاران سپاه پاسداران برای حاضران اجرا کرد.

در قسمت بعدی مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر مقاومت از سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پور جمشیدیان به خاطر سال‌ها دفاع از کشور تجلیل شد.

سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پور جمشیدیان در ابتدای سخنانش گفت: به همه هنرمندانی که در جبهه مقاومت فعالیت می‌کنند تبریک می‌گویم؛ نفس حضور شما در این جبهه فارغ از مقام‌هایی که کسب می‌کنید دارای اهمیت فراوانی است. هنر تئاتر مترادف با زیبایی است، پس خداوند کسی که این جهان را خلق کرده و به این خوبی می‌چرخاند هنرمند است.

وی ادامه داد: جهاد و شهادت به فرموده امام (ره) هنر مردان خداست و باید بدانیم که کار هنری انجام دادن عبادت است و باید مراقب آن بود. همه مفاهیمی که می‌خواهیم انتقال دهیم باید به زبان هنر باشد. مقام معظم رهبری فرمودند شرط حضور در عرصه هنر شجاعت است و هر که این شجاعت را ندارد نباید وارد این میدان شود.

سردار پورجمشیدیان ضمن تاکید بر اهمیت آموزش هنر و به روز کردن دانسته‌های هنری گفت: هنرمند باید به‌روز شود و آموزه‌های خود را در خدمت صدور ارزش‌های خود قرار دهد.

در ادامه کلیپی از شهید امیر فرجی زنگنه پخش شد و قادر آشنا، حسینی معاون امور هنری و سردار پورجمشیدیان از خانواده این شهید تجلیل کردند و همه حاضران به احترام آن‌ها از جا برخاستند.

دراین قسمت از مراسم اختتامیه قطعه نمایشی از مالک احمدپور سراج اجرا شد و نصرالله قادری، سردار نقدی و حبیبی مدیرعامل روایت فتح از پنج نمایشنامه رونمایی کردند همچنین از احمد بیگلری نویسنده نمایشنامه یادگار سال‌های جنگ، سید محمد محمدی نویسنده نمایشنامه هزار پیراهن از هزار یوسف و بهبانی برای مجلس آخر تقدیر شد.

بخش نمایشنامه‌نویسی:

در بخش نمایشنامه‌نویسی جایزه رتبه سوم به مسعود بوستانی برای نمایشنامه «بازگشت»، رتبه دوم به سید سعید محمدی برای نمایشنامه «خاک تا افلاک» و رتبه اول به مهسا طالبی رستمی برای «دخترک کابوس‌های بچگی» تعلق گرفت.

در ادامه مراسم توسط شهرام کرمی، محسن سلیمانی، سردار پور جمشیدیان و حسین أسدی از حسین مسافر آستانه کارگردان و بازیگر تئاتر تجلیل شد.

بخش عکس و پوستر

در بخش عکس رتبه سوم به فاطمه الله یارنژاد برای نمایش «پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد»، رتبه دوم به مرجان پورحسین برای نمایش «ترن» و رتبه اول به عماد دریادلان تعلق گرفت.

در بخش پوستر رتبه سوم به سید محمدرضا جوکار برای نمایش «آبی‌ترین آسمانی زمین»، رتبه دوم به میثم نامدار و رتبه اول به مجموعه آثار یونس دهقانی تعلق گرفت.

بخش موسیقی خیابانی:

در بخش موسیقی نمایش خیابانی محمدرضا نریمانی و علی خاتمی برای نمایش «هناس» جایزه کسب کردند.

نمایشنامه‌نویسی خیابانی:

رضا گشتاسب رتبه سوم نماشنامه‌نویسی نمایش «رمان سمپاشی»، مهیار هزار جریبی رتبه دوم برای نمایش «زنان بیشه گل» و کامران شهلایی رتبه اول برای نمایش «هفت روز از تیر شصت» را کسب کردند.

برگزیده فضاسازی در بخش خیابانی:

مارال ایزدبخش برای نمایش «قهرمان کیست» و میلاد حسین‌زاده و محمدرضا پورعلی برای «به روی چه کسی باز می‌شوند» جایزه این بخش را تصاحب کردند.

بخش بازیگری زن نمایش خیابانی:

رتبه سوم به رقیه ولی‌پور برای نمایش «انشای متولد ۸۴»، رتبه دوم به فاطمه رادمنش برای نمایش «دختران جنگ» و رتبه اول به دلارام ترکی برای نمایش «خدیجه» تعلق گرفت.

بخش بازیگری مرد نمایش خیابانی:

رتبه سوم به طور مشترک به مصطفی کولیوندی برای «bell_۲۱۴» و محمد عطایی فرد برای نمایش «۵۵ دقیقه»، رتبه دوم به احمد صمیمی برای نمایش «قهرمان کیست» و رتبه اول به احمد جعفری برای نمایش «هناس» تعلق گرفت.

بخش بهترین طرح و ایده در بخش خیابانی:

رتبه سوم به علی رادمنش برای نمایش «دختران جنگ»، رتبه دوم به سید سروش پیمبری برای نمایش «هناس» و رتبه اول به محمدرضا جعفری برای نمایش «درها به روی چه کسی باز می‌شوند» تعلق گرفت.

بخش کارگردانی نمایش خیابانی:

رتبه سوم به طور مشترک به دو نمایش «قهرمان کیست» و «دختران جنگ» به علی رادمنش و مارال ایزدبخش، رتبه دوم به داود براهیمی برای نمایش «خدیجه» و رتبه اول به میلاد حسین‌زاده برای نمایش«درها به روی چه کسی باز می‌شوند» تعلق گرفت.

جایزه بخش آهنگسازی نمایش صحنه‌ای به نمایش «زنان بیشه گل» از علی رستمی تعلق گرفت.

در بخش طراحی صحنه به سعید فدایی حسین برای نمایش «زنان بیشه گل» و احسان ملکی برای نمایش «دلارام ناآرام» جایزه تعلق گرفت.

بخش بازیگری زن نمایش صحنه‌ای:

رتبه سوم به طور مشترک به دو نمایش «عند از مطالبه» و «۶۴۱۰» به آتیه جاوید و سپیده پهلوان زاده، رتبه دوم هم به طور مشترک به نمایش «هفت روز از تیر شصت» و «زنان بیشه گل» به مژگان خالقی و سارا ایزدانی و رتبه اول به نرگس صابری برای نمایش «دلارام ناآرام» تعلق گرفت.

بخش بازیگری مرد نمایش صحنه‌ای:

رتبه سوم به علی رجایی و ایمان نظیفی برای نمایش «یوسف، یوزف، جوزپه»، رتبه دوم به طور مشترک به نمایش «عند از مطالبه» و «عروس» به سیدعلی موسویان و محمد رشنا و رتبه اول به محمد زواربی ریا برای نمایش «عند از مطالبه» تعلق گرفت.

بخش نمایشنامه‌نویسی نمایش صحنه‌ای:

با تقدیر از علی مرتضوی، مصطفی جعفری، علی فومنی و نرگس صابری برای نمایش «یوسف، یوزف، جوزپه»، رتبه سوم به رضا گشتاسب برای نمایش «رمان سمپاشی»، رتبه دوم به مهیار هزار جریبی برای نمایش «زنان بیشه گل» و رتبه اول برای کامران شهلایی برای «هفت روز از تیر شصت» تعلق گرفت.

بخش کارگردانی نمایش صحنه‌ای:

رتبه اول به کامران شهلایی و محمد لارتی برای نمایش «هفت روز از تیر شصت»، رتبه دوم به مهیار هزارجریبی برای نمایش «زنان بیشه گل» و رتبه اول به سامان خلیلیان برای نمایش «عند از مطالبه» تعلق گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز