خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

صداوسیما باید به تاسی از رهبری، در انتصاب‌هایش از همه گروه‌های سیاسی بهره ببرد

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۹۵۲

اصغر مسعودی درباره انتصاب اعضای «شورای اندیشه‌ورزی» شبکه سه، گفت: هم‌چنان که در بسیاری از انتصاب‌هایی که رهبری دارند و از همه جناح‌های سیاسی دعوت و انتخاب می‌کنند، مسئولان سازمان‌هایی که وابسته و زیرنظر رهبری هستند هم باید این نگاه را گسترش دهند و با دیدی که مبتنی بر اهداف عالی نظام است انتخاب، برنامه‌ریزی و عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی میرباقری (معاون سیمای سازمان صداوسیما) در حکمی علی اصغرپورمحمدی، میثم نیلی، فریدالدین حدادعادل،‌ احمد عبودتیان و جعفر عبدالملکی را به‌عنوان اعضای «شورای اندیشه‌ورزی» شبکه سه معرفی کرد. انتخاب این اعضا که به جبهه پایداری نزدیک‌اند، شائبه پررنگ شدن نقش این جریان اصولگرا را در شبکه سه تقویت کرده است. پیش از این علی فروغی فرزند باجناق غلامعلی حداد عادل نیز سکان ریاست شبکه ۳ را به عهده گرفته بود و اینک فرزندش، از سکان‌داران اعضای سیاست‌گذار این شبکه شده است.

اصغر مسعودی (نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس) درباره انتصاب اعضای «شورای اندیشه‌ورزی» شبکه سه، گفت: همچنان که در بسیاری از انتصاب‌هایی که رهبری دارند و از همه جناح‌های سیاسی دعوت و انتخاب می‌کنند، مسئولان سازمان‌هایی که وابسته و زیرنظر رهبری هستند هم باید این نگاه را گسترش دهند و با دیدی که مبتنی بر اهداف عالی نظام است انتخاب، برنامه‌ریزی و عمل کنند.

اصغر مسعودی (عضو کمیسیون فرهنگی مجلس) درباره این انتصاب‌ها با اشاره به اینکه تدوین اساسنامه صداوسیما شامل طرح اداره این سازمان، در کمیسیون فرهنگی به اتمام رسیده است، گفت: بحث نظارت بر صداوسیما هم در این اساسنامه مطرح شده است.

نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: اگر اصولی که جزو معیارهای اساسی است در صداوسیما لحاظ شود هیچ جریان سیاسی داخل نظام هیچ مشکلی با رسانه ملی نخواهد داشت؛ مهم این است که نکات و تذکرات رهبری مورد توجه و تاکید مسئولان قرار بگیرد.

مسعودی ادامه داد: اما پیش از ابلاغ این اساسنامه هم، در مورد انتخاب مدیران و اعضای این شورای سیاست‌گذاری بدون اینکه بخواهم درباره اشخاص و افراد بحثی کنم باید بگویم صداوسیما، رسانه‌ای ملی است و باید دیدگاه‌های ارائه شده در آن با نگاه قانون اساسی و اهداف کلی نظام هم‌خوانی داشته باشد و همه جامعه و ملت و احزاب را لحاظ کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: همچنان که رهبری در بسیاری از انتصاب‌هایشان از همه جناح‌های سیاسی دعوت و انتخاب می‌کنند و نگاه حداکثری را مورد لحاظ و توجه قرار می‌دهند، این نگاه باید در قسمت‌های مختلف کشور، مخصوصا سازمان‌هایی که وابسته و زیرنظر رهبری است هم وجود داشته و مسئولانش باید نگاه مقام معظم رهبری را گسترش دهند و با آن نگاه که مبتنی بر اهداف عالی نظام است انتخاب، برنامه‌ریزی و عمل کنند.

مسعودی ادامه داد: حتی اگر هیچ مصوبه‌ای هم نداشته باشیم و تنها بر اصول حضرت امام و توصیه‌های رهبری تکیه کنیم هم باید انسجام، وحدت و هم‌افزایی همه اقشار را که از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بوده مورد توجه و عنایت قرار دهیم چراکه در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهیم شد.

مسعودی تصریح کرد: وقتی وحدت ادیان و مذاهب را مطرح می‌کنیم چرا نتوانیم گرایش‌های سیاسی را به انسجامی حول اصول و قانون اساسی و آرمان‌های انقلاب‌مان گردهم بیاوریم. اگر هیچ مصوبه‌ای هم برای عملکرد صداوسیما نداشته باشیم عقل اقتضا می‌کند که برای گسترش و توسعه فعالیت‌هایمان نگاه حداکثری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز