خبرگزاری کار ایران

تجلیل از پدر آموزش نابینایان در کتابخانه ملی

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۸۴۴

مراسم بزرگداشت و رونمایی از تندیس محمد خزائلی صبح روز یکشنبه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، درنظر دارد در راستای پاسداشت خدمات، فعالیت‌ها و اقدامات «دکتر محمد خزائلی»، دانشمند و محقق نابینای معاصر و بازنمود نقش والای اراده در گذار از محدودیت‌ها و نیل به توفیقاتی چندوجهی؛ و در راه فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به جامعه در زمینه توانمندی‌های افراد با آسیب بینایی، الگوسازی و ارتقای آگاهی‌های اجتماعی، آیین بزرگداشت دکتر محمد خزائلی و رونمایی از سردیس وی را با حضور خانواده، دوستان و شاگردانش برگزار کند.

اخذ سه لیسانس و دو دکترا از دانشگاه تهران، گرفتن چند مدال و نشان علمی کشوری، ابداع مدرسه شبانه در ایران و تأسیس ۱۱ مدرسه دیگر و آموزشگاه بزرگسالان نابینا، تألیف بیش از ۳۵ عنوان کتاب، تأسیس انجمن حمایت و هدایت نابینایان ایران، خلق آثار گرانسنگ در قرآن‌پژوهی، سعدی پژوهی ، تربیت شاگردان فراوان، احیای جایگاه فرهنگی و حقوق اجتماعی و آموزشی نابینایان و... از جمله فعالیت‌ها و خدمات دکتر محمد خزائلی است.

این برنامه، یکشنبه ۱۱ آذر ساعت ۹ صبح در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به نشانی بزرگراه شهید حقانی(غرب به شرق)، بلوار کتابخانه ملی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مرکز همایش‌ها، تالار قلم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز