خبرگزاری کار ایران

«فاندو و لیز» بعد از توقف، به صحنه بازگشت

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۷۴۷

نمایش «فاندو و لیز» به کارگردانی هوشمند هنرکار که اجرای آن دچار توقف شده بود، از روز جمعه شانزدهم آذرماه در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا، «فاندو و لیز» نوشته فرناندو آرابال از بیست و نهم مهرماه ۱۳۹۷ به مدت پنج شب در تالار مهرگان روی صحنه رفت، اما در ادامه با ممانعت مدیر سالن مهرگان مواجه و اجرای این نمایش متوقف شد. حالا بعد از گذشت یک ماه و نیم گروه اجراکننده این نمایش، «فاندو و لیز» را در تالار چهارسوی تئاتر شهر روی صحنه خواهند برد.

«فاندو و لیز» قصه‌ پنج انسان است که در برهوت رهسپار شهر خیالی تار هستند. پرستو کرمی، میثم یوسفی، مهناز غمخوار، علی طاهری و سیاوش خادم حسینی بازیگران این نمایش هستند و هنرکار خود مسئولیت طراحی صحنه را برعهده دارد. سیما سامانی همچون اثر قبلی هنرکار «زندانی خیابان نواب» طراح لباس است.

فرناندو آرابال، نمایشنامه‌نویس، شاعر، بازیگر و کارگردان اسپانیایی‌الااصل و ساکن فرانسه است. وی از دهه پنجاه میلادی با هم‌آوایی با نویسندگان پیشروی تئاتر اروپا، همچون بکت و یونسکو، زبان و دیدگاه ویژه خود را وارد تئاتر کرد که بعدها با نام «تئاتر وحشت» شناخته شد. از دیگر آثار او می‌توان به دوجلاد، پیک‌نیک در میدان جنگ و گوئرنیکا اشاره کرد.

هنرکار اردیبهشت ماه سال جاری «زندانی خیابان نواب» را در تالار شانو روی صحنه داشت و همین اثر زمستان سال گذشته در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه رفته بود. از دیگر نمایش‌های این کارگردان و بازیگر تئاتر می‌توان به «پیوند خونی»، «پروانه مفرغی»، «سلام و خداحافظ»، «آنتیگونه»، «پرده‌ها از راه می‌رسند» و... اشاره کرد.

اسامی دیگر دست‌اندرکاران نمایش «فاندو و لیز» به این شرح است: عکاس: ابراهیم حسینی، طراح گریم: شقایق برهمتی، طراح پوستر: سهیلا علیپور، دستیار کارگردان: محمدرضا حزینی، مدیر روابط عمومی و امور رسانه‌ای: سمیه علیپور.

«فاندو و لیز» از جمعه شانزدهم آذر هر شب ساعت ۱۸ در تالار چهارسوی تئاترشهر روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز