خبرگزاری کار ایران

گرامیداشت عملیات «فتح الفتوح» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۹۵۶

مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد به مناسبت سی و هفتمین سالگرد «عملیات طریق‌القدس» طی بیانیه‌ای این روز را گرامی داشت.

به گزارش ایلنا، سی و هفتمین سالگرد «عملیات طریق‌القدس» گرامی داشته می‌شود.

متن بیانیه مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد به این مناسبت به شرح زیر است:‌

آنچه برای اینجانب غرورانگیز و افتخارآفرین است، روحیه بزرگ و قلوب سرشار از ایمان و اخلاص و روح شهادت‌طلبی این عزیزان که سربازان حقیقی ولی الله الاعظم ارواحنا فداه هستند «و این است فتح الفتوح»

این مطالب بخشی از پیام حضرت امام (ره) به مناسبت عملیات طریق‌القدس است که مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد به مناسبت سی و هفتمین سالگرد «عملیات طریق‌القدس» به آن اشاره کرده و در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند:

«فتح الفتوح ملت بزرگ ایران»

دشمن بعثی عراق با تصرف شهر مرزی بستان در مهر ماه سال ۱۳۵۹ و حضور متجاوزانه بیش از ۱۴ ماه در آن شهر، همراه با جنایات و فجایع ضد انسانی بی‌شمار و آوارگی و تحمیل رنج و آلام جبران ناپذیر بر مردم متعهد بستان ، با خیال واهی خود نام آن را به البستین تغییر داده و در زمره شهرهای تابع استان العماره عراق قرار داد.

سرانجام رزمندگان اسلام متشکل از ارتش، سپاه، بسیج، ستاد جنگ‌های نامنظم و پشتیبانی موثر نیروی هوایی، هوانیروز و جهاد سازندگی با هدف آزادسازی شهر مظلوم بستان و بیرون راندن دشمن تا مرزهای بین‌المللی طی عملیاتی غرورآفرین با نام«طریق‌القدس» در بامداد ۸ آذر۱۳۶۰با رمز مقدس«یا حسین فرماندهی» با استمداد از الطاف الهی، به یگان‌های ارتش متجاوز صدام به طور رعدآسا یورش برده و در همان ساعات اولیه با استعانت از امدادهای غیبی خداوند که بخشی از آن همراه با بارش باران و هوای ابری بود، موفق شدند متجاوزان را غافلگیر نموده و دشمن را به محاصره خود درآورند.

در عظمت این عملیات بزرگ و افتخار آفرین همین بس که حضرت امام (ره) آن را «فتح الفتوح» نامیده و در پیام بسیار ارزشمند خود فرمودند:

 مبارک باد بر کشور عزیز ایران و بر ملت شریف، رزمندگانی چنین قدرتمند و عاشقانی چنین محو جمال ازلی و سربازانی چنین دلباخته که شهادت را آرزوی نهایی خود و جانبازی در راه محبوب خود را آرمان اصیل خویش می‌دانند. وجود چنین رزمندگانی را که در دو جبهه معنوی و صوری و ظاهر و باطن از امتحان سرافراز بیرون آمدند.

 رزمندگان اسلام طی دو هفته عملیات مداوم با تقدیم بیش از هزار شهید توانستند ضمن آزادسازی شهر بستان، تنگه استراتژیک چذابه، ارتفاعات الله اکبر و ۷۰ روستای منطقه، حدود۶۵۰ کیلومتر مربع از سرزمین کشور عزیزمان را پس از ۴۲۰ روز از لوث وجود اشغالگران بعثی پاک نمایند.

همچنین خطوط تدارکاتی و ارتباطی دشمن در منطقه غرب خوزستان قطع شد و رزمندگان ما برای اولین بار در جنوب کشور موفق شدند دشمن متجاوز را به پشت مرزهای بین‌المللی عقب رانده و راه فتح منطقه شمالی خرمشهر را بگشایند. در این عملیات افتخار آفرین ۶ تیپ دشمن منهدم، هزاران نفر از نفرات آنان کشته و زخمی و صدها نفر نیز به اسارت مدافعان میهن عزیزمان درآمدند.

غنائم بی‌شماری از جمله ۱۷۰ دستگاه تانک و نفربر، ۲۵۰ دستگاه انواع خودروهای نظامی، ۱۲۰ دستگاه انواع ماشین‌های مهندسی و ۱۹ قبضه توپ به غنیمت رزمندگان سلحشور اسلام درآمد که در تاسیس یگان‌های جدید رزمندگان اسلام بکار گرفته شد و بیش از ۱۸۰ دستگاه تانک و نفربر، ۲۰۰ دستگاه خودرو، ۱۳ فروند هواپیما و ۴ فروند بالگرد دشمن منهدم شد.

ارمغان رشادت‌ها و جان فشانی های رزمندگان در دفاع مقدس، تثبیت و تحکیم و نیز صدور انقلاب پرافتخار اسلامی بود و تأثیرات الهام بخش انقلاب اسلامی، انتقال فرهنگ جهاد و مقاومت به کشورهای اسلامی و در نتیجه ایجاد بیداری اسلامی، خیزش ملت‌ها و مقاومت در برابر استکبار و زیاده‌خواهی‌های آن است که آثار پیروزمند آن‌را در اقصی نقاط جهان اسلام از جمله فلسطین، عراق، سوریه، یمن، لبنان، بحرین، عربستان شاهد هستیم.

امروز جمهوری اسلامی به برکت این حماسه‌ها، به عنوان قدرت اول منطقه و نقش آفرین مهم عرصه بین‌المللی شده و روز به روز بر این عظمت و پیشرفت کشور اسلامی مان در عرصه‌های مختلف افزوده می‌شود.

مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد، ضمن گرامیداشت این عملیات بزرگ و پرافتخار، با رهبر عظیم الشان و نیز شهدای انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت پیمان می‌بندیم که تا پای جان راه حضرت امام خمینی(ره) و شهدای والامقام را ادامه خواهیم داد.

از مردم شریف تهران دعوت به عمل می‌آید تا در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد حماسه عملیات طریق‌القدس که با حضور فرماندهان، رزمندگان و خانواده معظم شهدای این عملیات غرورآفرین از سراسر کشور برگزار می‌شود، شرکت فرمایید.

این مراسم روز پنجشنبه، ساعت ۸:۴۵ تا ۱۱:۴۵  برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند برای حضور در این مراسم به آدرس بزرگراه شهید حقانی- مترو حقانی- باغ موزه دفاع مقدس مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز