خبرگزاری کار ایران

سفیر لیتوانی در گفت‌وگو با ایلنا:

به دلیل محدودیت مالی فعلا قادر به بازگشایی سفارت در ایران نیستیم/ بی‌توجه به تحریم‌های آمریکا به روابط‌مان ادامه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۴۴۷

سفیر آکردیته لیتوانی در ایران با بیان اینکه ایران کشور زیبا و دوست‌داشتنی است؛ گفت: لیتوانی نمی‌تواند سفارتی را در ایران دایر کند اما ایرانیان می‌توانند برای اخذ ویزا به دفتر همکاری ما در سفارت اسپانیا مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صنعت گردشگری علاوه بر اینکه به سکه‌ای با نشان اقتصادی بدل شده؛ دارای یک روح برجسته و عمیق فرهنگی است. نزدیک‌سازی ملت‌ها به یکدیگر در راستای کاهش تنش‌ها و افزایش همکاری‌های میان ملل یکی از مصادیق روشن همین موضوع بوده که می‌تواند به صلح جهانی منجر شود.

گردشگران پیام‌آور فرهنگ‌های بومی خودشان به مقصد و پیامبر فرهنگ بومی مقصد به سرزمین‌های مادری خود هستند و از این رهگذر است که می‌توان با افزایش تعاملات گردشگری میان ملل، تبلیغات منفی سیاست‌مداران علیه کشورها را خنثی کرد.

به این ترتیب اکنون ایران تعامل با کشورهای دیگر به خصوص در حوزه گردشگری را در دستور کار خود قرار داده و بر همین اساس تعاملات با کشور لیتوانی در حال انجام بوده گرچه هنوز نتیجه نهایی این مذاکرات اعلام نشده است.

آدریوس بروزگا (سفیر لیتوانی در ترکیه و آکردیته در ایران) در پاسخ به این سوال که باتوجه به اینکه ایران و لیتوانی در کشورهای یکدیگر سفارتی ندارند، چه اقداماتی در جهت تسهیل اخذ ویزا برای گردشگران دو کشور در حال انجام است، گفت: قطعا ایران باتوجه به منابع مالی خوب خود؛ امکان دایر کردن سفارت در لیتوانی را دارد ولی ما به دلیل اینکه با محدودیت منابع مواجهیم؛ فعلا نمی‌توانیم سفارتی را در ایران باز کنیم.

بروزگا افزود: البته دفتر همکاری ما در سفارت اسپانیا بوده و ایرانیان می‌توانند برای اخذ ویزا به آنجا مراجعه کنند. همچنین در آنکارا دفتری داریم که مردم لیتوانی‌ فعلا از آن طریق کارهای خود در ایران را انجام می‌دهند. و آقای محسن کریمی نیز به عنوان سفیر افتخاری لیتوانی در ایران مشغول به کار بوده و به مشکلات رسیدگی می‌کند.

وی همچنین درباره تاثیر تحریم‌ها در روابط دیپلماتیک بیان کرد: به دلیل اینکه ما عضو اتحادیه اروپا هستیم، قطعا باید قوانین آنها را اجرا کنیم اما اتحادیه اروپا نیز در حال اقداماتی است که بتواند سطح همکاری‌های خود را با ایران افزایش دهد.

سفیر آکردیته لیتوانی در ایران با بیان اینکه لیتوانی بنا به عضویت در اتحادیه اروپا مجبور است پیرو قوانین اتحادیه عمل کند، ادامه داد: نمی‌توان گفت که تحریم‌ها در روابط هیچ تاثیری ندارد؛ ولی ما کار خود را انجام می‌دهیم چراکه کشور مستقلی هستیم و اکنون استقلال ۱۰۰ سالگی کشور خود را جشن می‌گیریم.

بروزگا همچنین در پاسخ به این سوال که آیا باتوجه به تعاملات ایجاد شده در بین دو کشور می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد حضور گردشگرانی بیشتری از کشوری لیتوانی در ایران باشیم، گفت: دقیقا چنین اتفاقی خواهد افتاد. باتوجه به بزرگی کشور ایران، ما یک همایش خیلی بزرگ را برای معرفی ایران در لیتوانی برگزار می‌کنیم که قطعا در علاقمند کردن مردم لیتوانی به سفر در ایران موثر خواهد بود. همچنین براساس تعاملات انجام شده، قرار است فعالیت‌هایمان را در حوزه‌‌های اقتصادی، علمی و گردشگری ایران گسترش دهیم. به این ترتیب نشست‌هایی در کنسول ما در حال برگزاری بوده تا برنامه‌ریزی برای ادامه‌دار شدن تعاملات با ایران انجام گیرد.

آدریوس بروزگا با بیان اینکه ایران کشور بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است؛ در پایان اظهار داشت: در مدتی که در ایران اقامت داشتم، حتی مردم عادی که مرا نمی‌شناختند، جویای احوالم می‌شدند و به من خوشامد می‌گفتند. اما متاسفانه با تمام زیبایی‌هایی که ایران دارد، تا به حال تنها موفق به دیدن شهرهای تهران و مشهد شده‌ام. البته امیدوارم که در آینده بتوانم قسمت‌های بیشتری از ایران را ببینم.

سفیر اکرودیته (accredited) دیپلماتی است که علاوه بر نمایندگی سیاسی دولت متبوع خود در کشوری که مقیم است، در کشور مجاور آن نیز به عنوان سفیر اکرودیته فعالیت می‌کند و از نظر حقوق کنسولی همانند سفیر مقیم است.

به دلیل محدودیت مالی فعلا قادر به بازگشایی سفارت در ایران نیستیم/ بی‌توجه به تحریم‌های آمریکا به روابط‌مان ادامه می‌دهیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز