خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کارگروه اکران در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

پخش تبلیغات و روزشمار فیلم‌ها با هماهنگی کارگروه اکران بلامانع است/نمایش فوتبال در سینما ممنوع نیست

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۲۹۰

آغاز تبلیغات پیش از موعد برخی فیلم‌ها و همچنین پرداخت سهم صاحبان فیلم‌ها از نمایش فوتبال در سینماها باعث به وجود آمدن شایعاتی در فضای مجازی و رسانه‌ها شده است.

غلامرضا فرجی (سخنگوی کارگروه اکران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره آغاز تبلیغات فیلم‌ها و همچنین روزشمار آنها پیش از اکران گفت: اینکه برخی صاحبان فیلم‌ها زمانی را برای اکران فیلم خود اعلام می‌کنند؛ بیشتر فضاسازی تبلیغاتی برای فیلم‌ها است ولی زمان دقیق اکران فیلم‌ها براساس آیین‌نامه و توسط کارگروه اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر قرار است تحت هر شرایطی فیلمی زودتر از موعد مقرر اکران شود، در کارگروه بررسی و نتایج آن اعلام می‌شود و اگر صاحبان فیلم‌ها می‌خواهند زودتر تبلیغات خود را شروع کنند یا از روزشمار استفاده کنند باید با کارگروه هماهنگ کنند و اعلام روزشمار با هماهنگی و تأیید کارگروه اکران بلامانع است.

فرجی ادامه داد: برخی از قراردادهای اکران فیلم به‌صورت فیکس بسته شده است که زمان اکران فیلم بعدی در این  نوع قراردادها  کاملا مشخص است اما وقتی قراردادی براساس کف فروش و تعداد هفته اکران بسته شده است، نمی‌توان دقیقاً تعیین کرد که فیلم بعدی چه زمانی اکران می‌شود.

وی همچنین درباره مباحثی که پیرامون پرداخت سهم صاحبان فیلم‌ها از نمایش فوتبال در سینماها مطرح شده است، گفت: بسیاری از سالن‌های سینما سهم صاحبان فیلم‌ها را از نمایش مسابقات فوتبال در همان شب پخش مسابقه پرداخت کردند.

فرجی با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر ممنوع شدن پخش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینما گفت: اصلاً چنین مسئله‌ای صحت ندارد و  نمایش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینما ممنوع نیست.

سخنگوی کارگروه اکران با اشاره به اینکه پخش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینما یک شکل حقیقی و یک شکل حقوقی دارد، افزود: برای پرداخت میزان سهم صاحبان فیلم‌ها و میزان سهم تعیین شده آن باید به‌صورت مکتوب از سوی وزارت ارشاد به سینماداران اعلام شود و تا امروز چنین نامه‌ای به انجمن سینماداران ارسال نشده است.

وی ادامه داد: در زمان پخش  مسابقه فوتبال بین دو تیم  پرسپولیس و کاشیمای ژاپن، براساس تصمیمی که شورای عالی اکران گرفت؛ در همان شب پخش مسابقه، سینماداران به نفع صاحبان فیلم‌ها و به حساب آنها بلیت صادر و باطل کردند و میزان درآمد حاصل به حساب صاحبان فیلم‌ها واریز شد.

 فرجی با اشاره به اینکه چرخه تولید و نمایش فیلم مانند زنجیره به هم متصل است، افزود: همه سینماداران معتقد و قائل به این هستند که سهم هر بخش باید جداگانه پرداخت شود و در سهم دیگران دخالت نکنند و سهم ذینفعان  کامل پرداخت شود به همین دلیل اینکه دائم در فضای رسانه‌ای اعلام می‌شود چرا سهم صاحبان فیلم‌ها توسط سینماداران پرداخت نمی‌شود، درست نیست.

وی ادامه داد: بسیاری از سالن‌های سینما شخصیت حقوقی دارند و این سالن‌ها باید حتماً برای پرداخت‌های خود و دلایل آن مدرک مکتوب و رسمی داشته باشند لذا ارشاد باید حتماً نامه رسمی به مدیران این سالن‌ها صادر کند.

فرجی افزود: این مسئله به مدیرعامل خانه سینما نیز اعلام و تاکید شده است که عدم پرداخت بخشی از مطالبات صاحبان فیلم‌ها از سوی تعدادی از سالن‌های سینما به دلیل عدم صدور نامه‌ای مکتوب از سوی وزارت ارشاد برای میزان سهم و شرایط پرداخت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز