خبرگزاری کار ایران

مدیرمسئول روزنامه شرق:

می‌خواهیم سنت مادام‌العمری نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات را بشکنیم/حضور در این انتخابات مانند بازی در زمین شیب‌دار است

کد خبر : ۶۹۵۹۶۸

نامزد نمایندگی مدیران مسئول در هیئت نظارت گفت: در این انتخابات همان کسی که سوت می‌زند، شوت هم می‌زند. رقابت در این انتخابات همچون بازی در زمین شیب‌داری است که ما در پایین شیب هستیم و اگر توپ را قل بدهند وارد دروازه‌مان می‌شود. اما در عین‌حال برای اینکه این سنت مادام‌العمری را بشکنیم با مشورت دوستان به این نتیجه رسیدم که در این انتخابات شرکت کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات، یکشنبه هفته گذشته (۲۷ آبان) برگزار شد و در نهایت دو کاندیدا که بیشترین آرا را به خود اختصاص داده بودند به دور دوم رفتند. مهدی رحمانیان که مدیرمسئول روزنامه شرق است و حسین انتظامی که قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و این روزها به‌عنوان سرپرست سازمان سینمایی معرفی شده دو کاندیدایی هستند که قرار است در دور دوم انتخابات که روز یکشنبه ۱۱ آذر برگزار می‌شود با یکدیگر رقابت کنند. این در حالی است که مهدی رحمانیان مدعی شده رقیبش دسترسی به اطلاعاتی دارد که می‌تواند در نتیجه انتخابات اثری ملموس بگذارد. به گفته رحمانیان، حسین انتظامی که سال‌ها به‌عنوان معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت کرده، به اسامی، شماره تماس (تلفن همراه) و پست الکترونیک مدیران مسئول نشریات، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها در سطح استانی و سراسری که واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند، دسترسی کامل دارد. رحمانیان نامه‌ای خطاب به سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) نوشته که در آن خواستار همین اطلاعات شده است چراکه معتقد است حسین انتظامی از این اطلاعات به صورت یک‌طرفه و گسترده در کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کرده است. علیرغم تماس با حسین انتظامی موفق به گفتگو با او نشدیم، اما مهدی رحمانیان درباره این نامه و نتیجه‌اش به ایلنا توضیح داد.

مهدی رحمانیان درباره وضعیت این نامه و پاسخ وزیر به ایلنا گفت: چون آقای وزیر پاسخی به نامه ندادند، متعاقبا با ایشان تماس گرفتم و خواستار این اطلاعات برای طرفین ذی‌نفع انتخابات شدم که ایشان مخالفت کردند. گفتم به‌هرحال آقای انتظامی که این اطلاعات را دارد اما آقای وزیر این موضوع را رد کردند، توضیح دادم که این بانک اطلاعاتی را خود ایشان درست کرده و الان هم عوامل ایشان بالاسر این داده‌هاست. افرادی که به اطلاعات دسترسی دارند و نگاه می‌کنند چه کسی رای نداده، با او تماس می‌گیرند که بیاید و رای بدهد. بنابراین خواهش می‌کنم اطلاعات در اختیار من هم قرار بگیرد؛ چون بخشی از مدیران مسئول اصلا در جریان برگزاری انتخابات نیستند و من هم تمایل دارم هم‌چون آقای انتظامی به این افراد اطلاع بدهم و دیدگاه‌ها و برنامه‌هایم را ارائه کنم.

صاحب امتیاز و مدیر مسئول شرق ادامه داد: آقای وزیر در نهایت گفتند طبق آئین‌نامه گردش آزاد اطلاعات، ارائه شماره تلفن‌ها ممنوع است. من به ایشان دوباره توضیح دادم که انتخابات به مرحله دوم کشیده و حالا یکی از کاندیداها به این اطلاعات دسترسی دارد و نفر دیگر نه و این مثل بازی در زمین شیب‌دار می‌ماند. یعنی از امکانات دولت استفاده می‌کنند برای کاندیدای دولت تا کاندیدای غیردولتی را شکست دهند.

رحمانیان یادآور شد: اما آقای وزیر باز قبول نکرد و من گفتم پس من این موضوع را رسانه‌ای می‌کنم. که ایشان گفت هرطور صلاح می‌دانید اما ما دوست نداریم خیلی جنجال ایجاد شود. حتی علاقه‌مند بودند در همان مرحله اول انتخابات تمام شود که به این داستان‌ها نکشد.

نامزد نمایندگی مدیران مسئول در هیئت نظارت خاطرنشان کرد: به قول یکی از دوستان، در این انتخابات همان کسی که سوت می‌زند، شوت هم می‌زند. رقابت در این انتخابات همچون بازی در زمین شیب‌داری است که ما در پایین شیب هستیم و اگر توپ را قل بدهند وارد دروازه‌مان می‌شود. اما در عین‌حال برای اینکه این سنت مادام‌العمری را بشکنیم با مشورت دوستان‌مان به این نتیجه رسیدیم که در این انتخابات شرکت کنیم. حالا هستم و تلاش می‌کنیم تا این طلسم شش دوره‌ای را بشکنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز