خبرگزاری کار ایران

انتشار شیوه‌نامه حمایت وزارت ارشاد از راه‌اندازی کسب و کارهای فرهنگی و هنری

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۹۶۰

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس شیوه‌نامه‌ای از حمایت از راه‌اندازی کسب و کارهای فرهنگی و هنری در شهرهای مختلف حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا، علی اصغر سیدآبادی (مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در امور برنامه‌ریزی گفت: براساس این شیوه‌نامه که به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است، این وزارتخانه در قالب طرح گذرهای فرهنگ و هنر و طرح تبدیل فضاهای میراثی، اوقافی و دیگر فضاهای قابل تبدیل به فضاهای فرهنگی و هنری از کسانی که می‌خواهند کسب و کارهای فرهنگی و هنری راه‌اندازی کنند، حمایت می‌کند.

سیدآبادی ادامه داد: تقویت ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر و هم چنین افزایش دسترسی مردم به  آثار و خدمات فرهنگی و هنری جزو برنامه‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ذیل این دو برنامه کلان، راه‌اندازی گذرهای فرهنگ و هنر در شهرها، تبدیل فضاهای میراثی، اوقافی و دیگر فضاها به فضاهای فرهنگی هنری، راه‌اندازی روز بازارهای فرهنگ و هنر، خرید و فروش اینترنتی آثار فرهنگی و هنری و دسترسی آنلاین به رویدادها و آثار فرهنگی و هنری  در قالب طرح‌های حمایتی امسال و سال آینده اجرا خواهد شد.

وی گفت: گذرهای فرهنگ و هنر کار مشترک بین شهرداری‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. شهرداری‌ها با اختصاص خیابان، میدان یا گذرهای مناسب به این کار  و آماده‌سازی آن در این اقدام مشارکت می‌کند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق صندوق اعتباری هنر با اعطای تسهیلات ارزان قیمت از بخش خصوصی برای راه‌اندازی کسب و کارهای فرهنگی و هنری حمایت می‌کند.

سیدآبادی با تاکید بر این‌که شیوه‌نامه و همچنین فرم‌ها درخواست تسهیلات منتشر شده است، افزود: شهرداری‌ها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرهای متقاضی می‌توانند با شناسایی، مطالعه و انتخاب فضاهای مناسب درخواست‌های خود را به معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه دهند تا پس از بازدید از فضاهای انتخاب شده و تایید آن، امکان پرداخت تسهیلات به کسانی که بخواهند در آن‌جا کسب و کار فرهنگی و هنری راه‌اندازی کنند، فراهم ‌شود.

وی همچنین افزود: تاکنون بیش از ۱۲ شهر برای راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر اعلام آمادگی کرده‌اند و  تا پایان آذرماه گذر فرهنگی و هنری در شهر کاشان راه‌اندازی خواهد شد. هم اکنون کسانی که بخواهند در گذرهای فرهنگ و هنر یزد و کاشان کسب و کار فرهنگی و هنری راه‌اندازی کنند، می‌توانند تقاضای خود را با امضای شهرداری و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرها ارایه کنند.

سیدآبادی تصریح کرد: کتاب‌فروشی، گالری، سالن‌های کوچک نمایش فیلم، تماشاخانه‌های خصوصی، پلاتوهای تئاتر، کارگاه، فروشگاه‌های لوازم هنری، آموزشگاه‌های هنری، کارگاه و فروشگاه طراحی مدو لباس ایرانی،  موزه‌های خصوصی مربوط به فرهنگ و هنر، کافه موزه‌های فرهنگی و هنری، فعالیت‌های نوپای فرهنگی و هنری و  .... از جمله  کسب و کارهای مورد حمایت است.

علی‌اصغر سیدآبادی گفت: برای افزایش فضاهای فرهنگی و هنری و همچنین افزایش دسترسی مردم به آثار و رویدادهای فرهنگی و هنری ، طرح  تبدیل فضاهای موجود شهری به فضاهای فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.

وی افزود: براساس این طرح از کسانی که بخواهند با تبدیل فضاهای موجود شهری چه فضاهای میراثی، چه فضاهای اوقافی و چه فضاهای دیگری که این قابلیت را دارند، به فضاهای فرهنگی و هنری، کسب و کار فرهنگی و هنری راه‌اندازی کنند، با ارایه تسهیلات از طریق صندوق اعتباری هنر حمایت می‌شود.

وی افزود: این افراد می توانند براساس فرم‌های طراحی شده، طرح توجیهی خود را  به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها ارایه کنند.

سیدآبادی گفت:  متقاضیان برای کسب اطلاع درباره‌ طرح‌های حمایتی روز بازار فرهنگ و هنر، دسترسی آنلاین به رویدادها و آثار فرهنگی و هنری و خرید و فروش اینترنتی آثار فرهنگی و هنری می‌توانند به صندوق اعتباری هنر مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز