خبرگزاری کار ایران

«نبودی تو» رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۹۰۵

مراسم رونمایی از سومین آلبوم موسیقی هادی فیض‌آبادی با عنوان «نبودی تو» با حضورمهیار علیزاده (آهنگساز این آلبوم) رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، در مراسم رونمایی از آلبوم «نبودی تو» به خوانندگی هادی فیض‌آبادی که یکشنبه چهارم آذر با حضور مهیار علیزاده (آهنگساز آلبوم) در خانه موزه بتهوون برگزار شد، هنرمندانی از گروه‌های موسیقی دیگر نیز حضور داشتند. داوود آزاد (خواننده، نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی)، آرمان گرشاسبی (خواننده گروه چارتار) و احسان حائری (ترانه‌سرای چارتار) از جمله این مهمانان بودند.

هنوز باید صیقل بخورم تا به سبک شخصی برسم

هادی فیض‌آبادی در پاسخ به سوالی در مورد سبک کاری خود گفت: مسیری که در آن هستم، مسیر عریضی است و نمی‌توانم بگویم امتداد آن‌را به خوبی و روشنی پیدا کرده‌ام اما می‌توانم بگویم در چه فضا و ساختاری پیش خواهم رفت. من به‌عنوان خواننده‌ای با خاستگاه موسیقی سنتی برای آن‌که بتوانم بعضی قطعات این آلبوم را اجرا کنم -مثل آن قطعه راک با شعر مولانا- مجبور بودم توانایی‌های جدیدی کسب کنم و ملودی‌هایی را بشنوم.

«نبودی تو» رونمایی شد

خواننده آلبوم «نبودی تو» ادامه داد: من می‌دانم باید به کدام افق نگاه کنم و به سمت آن بروم ولی این مسیر کسوتی می‌خواهد که هم از نظر تجربه و هم سن و سابقه هنری پای مکتب استاد نشستنم هنوز کم است. هنوز باید صیقل بخورم تا به یک بیان شخصی برسم. تلاشم این است که هر تجربه‌ای را به بهترین شکل انجام دهم تا حداقل ایراد و اشکال فنی نداشته باشد.

فیض‌آبادی تاکید کرد در مسیری که قرار گرفته‌ است هنوز به حمایت اساتید و بزرگ‌ترها نیاز دارد و افزود: وقتی در مسیر درست قرار بگیری ‌و با افراد پرتجربه کار کنی، اگر از مسیر دور شوی، آن‌ را به تو نشان خواهند داد؛ مگر آن‌ که صاحبان سرمایه و رسانه بتوانند به‌ واسطه مسائل اقتصادی تو را به سمتی ببرند که نتوانی از آن دفاع کنی. در آن مسیر هم مخاطب خودت را داری و به‌راحتی سالنی با چند صد نفر مخاطب پر می‌شود ولی پیشرفتی نخواهی داشت.

دلیلی برای قبول نکردن این همکاری نداشتم

مهیار علیزاده، آهنگساز آلبوم «نبودی تو» سرآغاز آشنایی با هادی فیض‌آبادی را دوسال قبل و همکاری در کنسرت «در شعله با تو رقصان» عنوان کرد و گفت: هادی فیض‌آبادی خواننده پرجراتی است و قدرت ریسک‌پذیری بالایی دارد که می‌تواند کمکش کند تا مسیرهای جدیدی را در موسیقی ایران باز و طی کند. غیر از توانایی خاص صدای او، همکاری من با او در پروژه‌های مختلف به اخلاق خوبش هم مربوط است. من در کار آدم بدقلقی هستم و همین صبوری و اخلاقش کمک کرد که بتوانیم با هم کار کنیم.

«نبودی تو» رونمایی شد

علیزاده در ادامه درباره معیار همکاری خود با خواننده‌های مختلف تاکید کرد که علی‌رغم کار با کسانی مثل علیرضا قربانی، محمد معتمدی، مهران مدیری و... با خواننده‌های جوان هم کار می‌کند و افزود: هادی کسی است که توانایی تجربه سبک‌های مختلف را دارد ولی به نظر من هنوز سبک شخصی خودش را پیدا نکرده است، خودم هم همین‌طورم و پس از هر سبک موسیقی که مرا هیجان‌زده می‌کند دوست دارم کار کنم. این شور و هیجان در هادی هم هست و خواننده‌ای با این قدرت ریسک‌پذیری را کمتر داریم. او در اپرا کار و با موزیسین‌های بزرگ کار کرده و این آلبوم را هم خیلی خوب اجرا کرد. مثلا فکر نمی‌کردم قطعه‌ای را که به راک نزدیک شد، به این خوبی اجرا کند و آماده بودم آن‌ را خودم بگیرم ولی خیلی خوب از عهده آن برآمد. من دلیلی نداشتم که همکاری با او را قبول نکنم.

علیزاده در ادامه تاکید کرد کل پروسه «نبودی تو» یک سال طول کشید و از بین کارهای منتشر نشده من اولین آلبومی که به عرصه اجرا و انتشار رسید، این آلبوم بود. 

«نبودی تو» شامل نُه شعر و ترانه است؛ «نبودی تو» از مهرداد سنجابی،‌ «در هوایت از مولانا، هیچستان» از سهراب سپهری، «گمان» از سمیه آزاددل، «گوشه‌نشین» از محمود حبیبی‌کسبی، «گیسو» از حافظ، «یاد تو» از حسین منزوی، «تا که برگردی» از محمود حبیبی کسبی و «سیه‌رو» از عطار نیشابوری.

میلاد درخشانی (نوازنده سه‌تار)، علی جعفری‌پویان و تینا جامه‌گرمی (نوازنده ویلن)، سهراب برهمندی (نوازنده ویلن آلتو)، مهرناز دبیرزاده (نوازنده کاخن وادوات کوبه‌ای)، مهرداد نوبخت‌پور (نوازنده کمانچه) و پیمان حاتمی (سازهای الکترونیک و گیتار الکترونیک) همکاران گروه موسیقی این آلبوم بودند. فرناز خاکی، سارینا عافیت‌طلب، هادی آریج و حامد حسینی هم‌خوانی، و امیرحسین علیرضایی دستیاری آهنگسازی گروه را بر عهده داشتند.

ساسان بخشی و پیمان حاتمی «نبودی تو» را در استودیو «کنگان پارسه» (کرگدن) ضبط کرده‌اند و میکس و مسترینگ به عهده پیمان حاتمی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز