خبرگزاری کار ایران

وقتی قلیان کشیدن ایرانی‌ها گردشگر چینی را دودی می‌کند!

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۴۰۵

یک گردشگر چینی با بیان اینکه آنچه سایت‌ها درباره ایران نوشته‌‌اند، در مقابل خود ایران هیچ است؛ درباره اولین تجربه سفر به ایران توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شین‌شاین، دختر ۲۱ ساله اهل شهر شی‌آن در ایالت شانشی چین است که تا به حال به کشورهای مختلفی همچون هلند، ایتالیا، اندونزی و... سفر کرده است. او که در هلند طراحی صنعتی می‌خواند؛ این روزها از طرف دانشگاه خود با یک تور علمی گردشگری برای اولین بار سفر به ایران را تجربه می‌کند.

شین‌شاین درباره اولین تجربه سفر به ایران این طور توضیح می‌دهد: همراه با یک گروه، برای حضور در یک کنفرانس به ایران سفر کردیم و اکنون از این موضوع بسیار خوش‌حالیم. چراکه علاوه بر شرکت در کنفرانس، با جاذبه‌های مختلف شهرهای اصفهان، شیراز، تهران و کیش آشنا شدیم و این موضوع، سفر منحصر به فردی را برای ما ایجاد کرد.

این گردشگر در پاسخ به اینکه آیا از قیمت‌ محصولات و خدمات در ایران رضایت دارد یا خیر می‌گوید: خوشبختانه غذا، حمل‌ونقل و چیزهای دیگر در ایران ارزان بوده و این موضوع برای ما خوشحال کننده است ولی باید بگویم که در عین حال نگران وضع مردم در ایران هستم. چراکه انگار در چند ماه اخیر نوسانات ارزی به وجود آمده و این موضوع سبب شده تا اوضاع برای مردم خوب پیش نرود. به همین دلیل برای آنها ناراحتم و امیدوارم هرچه زودتر شرایط بهبود پیدا کند.

وی همچنین با جذاب خواندن تفریحات مردم ایران بیان می‌کند: دیدن یکسری تفریحات مردم ایرانی همچون قلیان کشیدن آنها برایم خیلی جذاب است چراکه تا قبل از این فکر نمی‌کردم مردم ایران خیلی اهل دود باشند. اما تا آنجا که من دیدم قلیان یکی از تفریحات اصلی آنها بوده که اکنون من هم به آن علاقمند شدم و استفاده از آن را دوست دارم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه آنچه سایت‌ها درباره ایران نوشته‌اند، در مقابل خود ایران هیچ است، می‌گوید: قبل از سفر به ایران، وقتی در سایت‌های مختلف درباره آن می‌خواندم، بیشتر درباره بناهای تاریخی آن نوشته شده بود؛ به همین دلیل فکر می‌کردم؛ تنها به یک کشور باستانی سفر می‌کنم. اما ایران، علاوه بر بناهای تاریخی جاذبه‌های دیگری هم دارد و به شدت زیباست. به عنوان مثال ساحل جزیره کیش، آب به شدت شفاف و تمیزی دارد که تنها منحصر به همین جزیره است.

این گردشگر اضافه می‌کند: البته باید بگویم که به شخصه برای من، خود مردم ایران از همه جاذبه‌های آن جذاب‌تر هستند چراکه بر خلاف صحبت‌هایی که در خارج می‌شود، آنها به شدت مهربان بوده و وقتی ما را در شهرهای مختلف می‌دیدند، لبخند می‌زدند و همیشه با احترام رفتار می‌کردند.

شین شاین همچنین درباره محل اقامت خود در ایران می‌گوید: با توجه به اینکه سفر ما یک سفر آموزشی بوده که از طرف دانشگاه انجام شده است؛ محل اقامتمان خوابگاه‌های دانشگاه تهران بوده که تا خود دانشگاه که محل کنفرانس‌هاست، ۵ دقیقه بیشتر فاصله ندارد و از این جهت راحت به دانشگاه می‌رسیم.

عکس: اکبر توکلی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز