خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برنامه‌های سازمان منطقه آزاد کیش برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۴۸۴

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: یک مولفه اقتصادی کلان اعم از مثبت و یا منفی می‌تواند روی اجزای سیستم اقتصادی یک کشور تاثیر بگذارد. جزیره کیش نیز از این قاعد مستنثنی نیست. با توجه به تغییر شرایط اقتصادی کشور، طبیعی است که باید سازمان منطقه اقتصادی کیش نیز بسترهای انجام کار را برای سرمایه‌گذاران تغییر دهد.

محمدرضا سعیدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته جهت تسهیل در روند سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد کیش گفت: ‌در شرایط بحران اقتصادی در راستای کمک به سرمایه‌گذارانی که پروژه آن‌ها نیازمند تمدید ساخت دارد دو اصلاحیه انجام شده است؛ از سویی فرمول محاسبه دوره ساخت با توجه به میزان پیشرفت پروژه به نفع سرمایه‌گذاران تغییر کرده است و از سوی دیگر به سرمایه‌گذاران عنوان شده هزینه تمدید دوران ساخت را در راستای اجرای پروژه صرف کنند و در اتمام طرح، بدهی خود به سازمان را تصویه شود.

وی از فعالیت بخش معاونت اقتصادی سازمان منطقه اقتصادی کیش در حوزه بانک، بیمه و بورس خبر داد و گفت: طی مذاکراتی که با هئیت مدیره بانک‌های عامل صورت گرفت از آن‌ها درخواست شده تا همکاری لازم را با سرمایه‌گذارانی که بدهی سنگین به بانک‌ها دارند داشته باشند تا آن‌ها بتوانند در بحران اقتصادی به کار خود ادامه دهند. همچین برای تامین مالی پروژه‌ها صندوق مشترک سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است.

سعیدی در خصوص بدهی سرمایه‌گذاران به سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ‌ سرمایه‌گذارانی که بدهی به سازمان منطقه آزاد کیش دارند، می‌توانند در بازه زمانی مشخصی اصل بدهی خود را تصویه کنند تا جرایم آن‌ها بخشوده شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد جلسات کمسیون اقتصادی در سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: ‌ با توجه به افزایش تعداد جلسات کمسیون اقتصادی و افزایش سرعت تصمیم‌گیری‌ها، ‌سعی شده ‌روند تصویب و رسیدگی به تقاضای سرمایه‌گذاران کوتاه شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش از راه‌اندازی کارگروه در معاونت اقتصادی خبر داد و گفت: این کارگروه متشکل از بخش مالی سازمان، شرکت‌های سرمایه گذاری و شهرسازی، بانک‌های عامل و... است تا به حل مشکلات سرمایه‌گذاران سرعت بخشیده و پروژه‌های نیمه تمام رونق بگیرند.

سعیدی، ارتقا سلامت اداری، پیشگیری از مشکلات، افزایش رضایت سرمایه‌گذاران و حذف فرایند مجوز تغییر شغل را از جمله نکات مثبت این کار گروه عنوان کرد.

وی با اشاره به افزایش فعالیت کارگروه تنظیم بازار گفت: تمام فعالان منطقه آزاد کیش اعم از بخش خصوصی، دولتی و نهادهای معدنی عضو این کارگروه هستند. تا به امروز هزاران بازرسی از فروشگاه‌ها و مراکر خرید انجام شده است و ۲۹ کالا به طور مداوم در کیش رصد می‌شود تا فراز و فروت قیمت‌ها مشخص شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به بخش بازرگانی این سازمان گفت: در راستای تسریع در امور سرمایه‌گذاری، شیوه‌نامه صدور و تمدید مجوز فعالیت‌های اقتصادی اصلاح و اخذ تائیده مجدد از مراکر ذی ربط برای تمدید مجوز اقتصادی حذف شده است. همچنین مدت اعتبار مجوز فعالیت اقتصادی از یک سال به ۳ سال افزایش پیدا کرده و مبنای تاریخ بهره‌برداری برای پروژه‌های عمرانی از تاریخ قرارداد واگذاری تا تاریخ بهره‌برداری اصلاح شده است.

وی از کاهش نرخ عوارض ورود برای وانت‌های دو کابین خبر داد و گفت: با توجه به سرویس‌دهی این نوع خودرو‌ها برای فعالان اقتصادی سعی شده نرخ عوارض ورود برای آن‌ها کاهش پیدا کند.

سعیدی اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، به سمت ایجاد مرکز رشد و نوآوری حرکت کرده‌ایم و در این راستا قصد داریم روند اعطای تسهیلات به شرکت‌های کوچک را تسهیل کنیم.

وی عنوان کرد: بحث ثبت سفارش در چند ماه اخیر تاثیر منفی بر روی فعالیت‌های اقتصادی منطقه داشته که در این راستا با رایزنی‌های بسیار سعی شده مناطق آزاد از این قاعده مستثنی شوند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: تحریم‌ها و بحران اقتصادی ذره‌ای بر پیگری و انجام کار اثری نگذاشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز