خبرگزاری کار ایران

«مرا ببخشِ» ترکاش منتشر شد+صوت

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۲۹۵

«مرا ببخش» نام قطعه‌ای است به آهنگسازی میدیا فرج‌نژاد و خوانندگی ترکاش که امروز، چهارشنبه 30 آبان منتشر شد.

به گزارش ایلنا، قطعه‌ «مرا ببخش» با آهنگسازی میدیا فرج‌نژاد و صدای ترکاش امروز چهارشنبه، 30 آبان منتشر شد. شعر این قطعه را علیرضا کلیایی سروده و به تهیه‌کنندگی مهدی باقریان و از سوی آوای سوته‌دلان منتشر شده است.

میدیا فرج‌نژاد درباره این قطعه گفت: «مرا ببخش» برای من تجربه جدید و چالش جذابی است. در این کار سعی کرده‌ام فرمت‌های مختلف تنظیم در موسیقی که در دهه‌های مختلف و در نقاط مختلف دنیا مرسوم بوده را با موسیقی ایرانی تلفیق کنم. در واقع ارکستراسیونی که متعلق به موسیقی ما نیست، به خدمت موسیقی ایرانی درآمده و در نهایت هم آن‌چه شنیده می‌شود از حس و حال موسیقی ایرانی جدا نیست.

او ادامه داد: اگر احساس کنم تنظیم قطعه‌ای نیاز دارد که به سمت موسیقی دهه هفتاد فرانسه بروم، یا این که نیاز باشد از موسیقی الکترونیک استفاده کنم، حتما این کار را می‌کنم. یکی از تجربی‌ترین بخش‌های رزومه کاری‌ام همین همکاری با آقای ترکاش است. در این اثر آوازها و خط ملودی کاملا ایرانی است و در سازبندی ساز ایرانی داریم اما در تنظیم فرمت‌های خاصی را به کار بسته‌ام. در ژانربندی هم هیچ اصراری ندارم که این اثر موسیقی سنتی ایرانی باشد و در تنظیم هیچ آدابی و ترتیبی نجسته‌ام.

این آهنگساز موسیقی ایرانی درباره خواننده تازه‌ترین اثرش گفت:‌ خواننده این قطعه ترکاش است که به جرات می‌توانم بگویم که از نظر گستره صوتی، تکنیک و جنس صدا یکی از بهترین خوانندگانی است که تاکنون دیده‌ام. او سواد موسیقی کافی دارد و موسیقی مقامی را می‌شناسد و آواز کلاسیک هم کار کرده است و هوش خوانندگی بالایی هم دارد.

فرج‌نژاد تاکید کرد: بارها از خودم پرسیده‌ام که در چنین دوره‌ای خواننده‌ای مانند ترکاش که ابزار درستی دارد چرا شناخته شده نیست. این مسئله انگیزه‌ای شد که حتی الامکان فضای شنیده شدن بیشتر را برای این دست خواننده‌های توانا فراهم کنم. البته پیشتر هم با خوانندگان جوان و همنسل کار کرده‌ام و همیشه دوست داشتم که برای آن‌ها راهگشا باشم.

 دیگر عوامل ساخت قطعه «مرا ببخش» عبارتند از: بهنام ابوالقاسم (نوازنده پیانو)، پدرام فریوسفی (نوازنده ویلن و ویولا)، آتنا اشتیاقی (نوازنده ویلنسل)، پیمان توسلی (نوازنده سازهای الکترونیک)، تینا بخشی (طراحی لباس و گریم)، فرشاد عظیمی (مجری گریم)، معین هاشمی‌نسب (عکس) و میلاد فاتحی (طراح گرافیک). ضبط، میکس و مسترینگ این اثر در استودیو 54 انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز