خبرگزاری کار ایران

صالحی در دیدار با رییس دادگستری استان‌تهران:

حل مشکلات قضایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با گفت‌وگو و تعامل

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۱۲۰

وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه صیانت از حریم هنرمندان به‌عنوان قشر فرهیخته و گروه مرجع اقتضا می‌کند که نوع مواجهه با این افراد همراه با کرامت باشد، گفت: ارائه تصویری کارآمد از نظام ضروری است و برای رسیدن به این امر هم‌افزایی تمام ارکان حاکمیتی لازم است.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان این مطلب افزود: مردم از اینکه صدای واحدی از کلیت نظام بشنوند خوشحال خواهند شد.

صالحی تصریح کرد: کاهش نارضایتی‌ها در گرو تلاش بیشتر مسئولان با هدف اعتمادسازی ساختاری و همدلی برای رفع مشکلات است.

وی با اشاره به برخی مشکلات قضایی که برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به وجود می‌آید، گفت: می‌توان از طریق گفت‌وگو و تعامل، بسیاری از مشکلات قضایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را برطرف کرد.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر لزوم تعامل میان بخشی بین حوزه فرهنگی و حوزه قضایی کشور ادامه داد: تعاملات بین بخشی بدون توجه به رویکردها و الزامات هر دو حوزه امکان‌پذیر نیست. از این رو معتقدیم استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی می‌تواند نقش پیشگیرانه در وقوع جرائم داشته باشد و منجر به کاهش پرونده‌های قضایی شود.

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدن به این مقصود، آمادگی همکاری با بخش قضایی کشور و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در این زمینه را دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حفظ حریم هنرمندان گفت: صیانت از حریم هنرمندان به‌عنوان قشر فرهیخته و گروه مرجع اقتضا می‌کند که نوع مواجهه با این افراد همراه با کرامت باشد.

رئیس کل دادگستری استان تهران:

صیانت از باورها و ارزش های دینی یک ضرورت است

رئیس کل دادگستری استان تهران نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه برای بالا بردن معدل مدیریت دینی کشور باید تلاش بیشتری کنیم، گفت: صیانت از باورها و ارزش‌های دینی یک ضرورت است و دادگستری استان تهران در این زمینه با جدیت و ایستادگی عمل می کند.

غلامحسین اسماعیلی ادامه داد: انقلاب اسلامی تحول گسترده‌ای را در تمام عرصه‌ها ایجاد کرده و دو حوزه فرهنگ و قضا به دلیل ماهیت درونی خود پس از انقلاب تحولات بنیادین داشته اند.

وی با اشاره به دامنه فعالیت‌های دادگستری استان تهران افزود: دادگستری استان تهران در حوزه عمل وجوه ملی و بین المللی دارد.

اسماعیلی با اشاره به پیگیری‌های وزیر ارشاد و دادگستری تهران در زمینه تکریم اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ادامه داد: به‌منظور تکریم اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ظرف دو هفته آینده مجتمع شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ، هنر و رسانه راه‌اندازی می‌شود که با توجه به مراجعه‌کنندگان و ذی‌نفعان این حوزه طراحی شده و می‌تواند عامل مهمی در رفع مسائل و مشکلات آنها باشد.

انتشار رایگان آگهی‌های قضایی در سامانه الکترونیک روزنامه رسمی

اسماعیلی در پایان با اشاره به بخشنامه اخیر دادگستری استان تهران درباره ابلاغ الکترونیکی آگهی‌های قضایی، گفت: از ابتدای آذر امسال تمامی آگهی‌های قضایی اعم از دولتی و غیر دولتی از طریق سامانه الکترونیکی روزنامه رسمی کشور به‌صورت رایگان منتشر خواهد شد.

در پایان این نشست که با هدف رفع موانع و تسهیل فرایندهای قضایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تشکیل شد، مقرر شد کارگروه ویژه‌ای به نمایندگی محمدمهدی احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام حسن تمجیدی معاون قضایی و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران، به‌طور مستمر جلساتی در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز